مرجانه گلچین:

«بوتیمار» روایتگر قصه دغدغه‌ها و دلواپسی‌ها است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۴
مرجانه گلچین که به تازگی در مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» ایفای نقش کرده و نقش‌آفرینی او را این روزها در این سریال شاهد هستیم، «بوتیمار» را روایتگر قصه دغدغه‌ها و دلواپسی‌ها دانست

مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: «بوتیمار» روایتگر قصه دغدغه‌ها و دلواپسی‌ها است. فلسفه نام بوتیمار که یک پرنده است هم به قصه سریال مربوط است، پرنده‌ای که از ترس تمام شدن آب چشمه یا هر جای دیگر، آب نمی‌خورد و از تشنگی می‌میرد و در واقع دچار مرگ ناکامی می‌شود.

گلچین در ادامه خاطرنشان کرد: «بوتیمار» روایتگر قصه آدم‌هایی است که دلواپس هستند و خیلی جاها این دلواپسی‌ها به حق است. اینکه ما چه آینده‌ای خواهیم داشت و چه چیزی در آینده در انتظار ما است و چه اتفاقی قرار است برای ما رخ دهد. «بوتیمار» قصه عجیب و غریبی ندارد و ماجرایش را در زندگی روزمره‌مان هم می‌بینیم؛ آدم‌هایی که با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند و روزگار می‌گذرانند. من نقش مادر خانواده را دارم، سه فرزند دارم که طبیعتاً دغدغه فردای آن‌ها و مسائلی از این دست را در این سریال می‌بینیم.

او افزود: قصه این سریال در دوران کرونا می‌گذرد و تجربه این کار برای من خیلی عجیب بود چرا که کار را سخت‌تر شده بود. به عنوان مثال در یک پلان ما با ماسک هستیم و بعد در پایان پلان باید ماسک را برداریم و این برداشتن ماسک گریم را ممکن بود بهم بزند و ما ملاحظاتی اینچنین را باید در بازی‌مان در نظر می‌گرفتیم و از طرفی بازی با ماسک به شکلی که باید دیالوگ می‌گفتیم کار را سخت کرده بود.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: شاید در واقع نتوانیم اتفاقاتی که روزمره شاهدش هستیم را در خود اثر رعایت کنیم اما تا جایی که هم قصه پیش برود و اشکالی در روند قصه پیش نیاید ما سعی کردیم نکات ریزی که مربوط به همین موضوع کرونا می‌شود را در قصه‌مان رعایت کنیم. مثلاً کسی که در خانواده‌ها خیلی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند است همین مادران هستند، من در نقش یک مادر چنین رفتاری دارم و مدام به فرزندانم گوشزد می‌کنم که ماسک بزنند و در واقع این جنبه رعایتی را به نوعی روی دوش مادر انداخته‌اند که من آن را بازی می‌کنم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «بزنگاه» در پایان خاطرنشان کرد: شاید در برخورد با شرایط کرونا در اجتماع بتوانیم موضوع «بوتیمار» را تازه بدانیم اما در برخورد با ماجراهای روز جامعه این سریال قصه تازه‌ای ندارد. به طور کل ما در کل دنیا سوژه‌های اندکی برای پرداختن به آن در سینما و تلویزیون داریم و در واقع نگاه‌های متفاوت و نوع نگاه است که اثر را متفاوت می‌کند. قصه «بوتیمار» قصه دغدغه‌مندی آدم‌ها به مسائل روزشان است که شاید قصه جدیدی نباشد اما به این موضوع از دیدگاه جدیدی با توجه به شرایط جدید به وجود آمده نگاه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز