چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

کیک برون به افتخار خالق کلاه قرمزی/ماجرای خواننده ممنوع الکار چیست؟/زنان علیه داریوش ارجمند؛بقیه علیه رامبد جوان/ترس ویشکا آسایش ریخت!/پسرکُشی در اکباتان

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۳۶۱
کیک برون به افتخار خالق کلاه قرمزی/ماجرای خواننده ممنوع الکار چیست؟/زنان علیه داریوش ارجمند؛بقیه علیه رامبد جوان/ترس ویشکا آسایش ریخت!/پسرکُشی در اکباتان
مصاحبه جنجالی داریوش ارجمند، تولد ایرج طهماسب، ماجرای بچه ببر و ویشکا آسایس همه تحت الشعاع پسر کشی داستان اکباتان قرار گرفت.

پدر و مادر نمونه هفته؛ خانواده بابک خرمدین

اتفاق عجیب و غریبی که هفته گذشته تمام اخبار حوزه فرهنگ و هنر را تحت الشعاع قرار داد ماجرای قتل و مثله کردن کارگردان جوان توسط والدینش بود که با واکنش های بسیاری مواجه شد. هنوز هم غیر قابل باور است که پدر و مادری به هر دلیل منطقی دست به چنین اقدامی زده باشند و از کرده خود پشیمان نباشند و خداراشکر کنند.

بابک خرمدین کارگردان کشور در سال 1353 در تهران متولد شده . نام او کاملا شبیه نام بابک خرمدین رهبر اصلی مبارزان ایرانی بر علیه عباسیان است.

بابک خرمدین در سال 1388 در مقطع کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است.

در سال 1379 با شرکت در دوره یک ساله ی فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان دفتر تهران به کسب علم و آگاهی و تجربه پرداخت .

بابک خرمدین در سال 89 ، بورسیه شد و به لندن رفت . اما غربت و دلتنگی برای پدر و مار مانع ماندگار شدن او در انگلیس شد و به ایران بازگشت .

فیلم هایی که بابک خرمدین ساخته است:

فیلم کوتاه بور بی جاده رنگ در سال 86 به مدت 22 دقیقه

فیلم کوتاه سه شنبه: مامان در سال 99 به مدت 9 دقیقه

فیلم نیمه بلند روز کورسو در سال 89 به مدت 42 دقیقه با حمایت مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی

فیلم بلند و داستانی سوگنامه ای برای یاشار در سال 92 به مدت 72 دقیقه در لندن

فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک اثر مستند داستانی به شمار می‌رود که در گروه هنر و تجربه اکران شد.

افتخارات و جوایزی که بابک خرمدین موفق به کسب آنها شده است :

برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای بور بیجاده رنگ در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ و کاندید در (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)

برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم بور بیجاده رنگ در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸

برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم بور بیجاده رنگ در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر )۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین)

از دیگر سوابق کاری و هنری بابک خرمدین می توان موارد زیر را برشمرد :

حضور به مدت یک سال در دایره فیلم و سریال ارتش و ساخت برنامه‌های مختلف برای ارتش جمهوری اسلامی ایران (۸۸ -۱۳۸۷)

ساخت چند مستند تحت عنوان ” داغ عشق” در مورد جانبازان در ماه مبارک رمضان برای شبکه چهار سیما (۱۳۹۲)

مسئول سینمایی فرهنگسرای دانشجو (شفق) سال ۱۳۸۷ (فرصت نمایش)

برگزاری کلاس‌های نقد و تحلیل آثار کریشتف کیشلوفسکی (فیلمساز لهستانی) در گروه فرهنگی هنری ضمیر .(۱۳۸۸)

تدریس کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران (۱۳۸۹)

تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی فرهنگ و هنر، رشته‌ی سینما (واحد ۴) و (واحد ۴۸) از سال ۱۳۹۳

ساخت مستند روایت یک انحراف در مورد وضعیت فرهنگی سینمای ایران (۱۳۸۷)

نگارش چند فیلمنامه داستانی به نام‌های ورودی سیزده، دهانم زیبا و چشمانم سبز (برگرفته از داستان کوتاهی از سالینجر)، کنتراست و فیلمنامه بلند سینمایی رویای مرد مضحک.

این کارگردان 47 ساله مجرد و تا کنون ازدواج نکرده است.

ماجرای قتل آقای کارگردان چیست؟

صبح روز یک شنبه 26 اردیبهشت ماه سال جاری جسد مثله شده مردانه ای در سطل آشغالی واقع در فاز 3 شهرک اکباتان کشف شد و بازپرس محمد جواد شفیعی از شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران با حضور در صحنه قتل به بررسی های تخصصی دست زد و به همراه تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران در کمتر از 6 ساعت از قتل فجیع بابک خرمدین رازگشایی کرد.

در بازجویی های اولیه پدر و مادر مقتول به جنایت هولناک اعتراف و ادعا می‌کنند که پسرشان را با مسموم کردن با قرص خواب آور داخل غذای بابک خرمدین را بی هوش کرده و پدر خانواده پس از چند ضربه چاقو جسد را به حمام زیر دوش آب منتقل و مثله می‌کند.

قتل بابک خرم دین کارگردان سینمای ایران به دست پدر و مادرش بود که هر دو توسط پلیس بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند

پدر بابک خرمدین در بازجویی های ابتدایی گفت: پسرم مجرد بود او ما را آزار و اذیت می کرد جانمان به لب رسیده بود هر روز از دستش در امان نبودیم ناسزا می گفت و هرکاری دلش می خواست انجام می داد من و مادرش تصمیم گرفتیم از شر او رها شویم تا بیش از این آبرویمان نرفته است ابتدا قرص خوراندیم وقتی بی هوش شد با چاقو او را کشتم و جسدش را داخل حمام بردم بعد برای اینکه بتوانم از خانه خارج کنم جسدش را تکه تکه کردم داخل چمدانی گذاشتم و با همدستی همسرم جنازه را از خانه بیرون بردم و داخل سطل آشغال انداختم.

302141_273

متخصص زنان هفته؛ داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بعد از سریال «یاو» که البته با انتقاداتی هم همراه بود در یک گفت و گوی اینترنتی اظهاراتی به ظاهر دلسوزانه و پر دردسر داشت که نه تنها جامعه هنری زن که حتی ورزشکاران خانم هم تحت تاثیر آن واکنش داشتند.

بازیگر سریال «یاور» که معمولا در حوزه هنر دارای مباحث تخصصی و موشکافانه ای است این بار به حوزه های غیر تخصصی اش ورود کرد و واکنش بازیگران متعددی از جمله شقایق دهقان و لادن طباطبایی مهاجرت کرده و.... را در بر داشت.

چ-0ee89840-1024x644

تولد هفته؛ ایرج طهماسب

کمتر کسی است که با عروسک های نوستالژیک و دوست داشتنی کلاه قرمزی و پسرخاله و... خاطره نداشته باشد و دیدن این عروسک های دوست داشتنی در کنار ایرج طهماسب و گاهی حمید جبلی در ذهنش نباشد.

اگر چه زوج هنری حمید جبلی و ایرج طهماسب می توانست بخش مهمی از سینمای ما را به خود اختصاص دهد اما به دلایل مختلف این دو هنرمند جذاب و دوست داشتنی در سال های اخیر کم کار بودند و اتفاق ویژه ای از آن ها سر نزد. هفته گذشته تولد ایرج طهماسب بود که با سیل تبریک همکاران وی در شبکه های اجتماعی همراه بود. خبرگزاری برنا برای این هنرمند دوست داشتنی آرزوی سلامتی و تندرستی دارد.

1637804

حیوان هفته؛ ببر سریال دراکولا

علاقه مهران مدیری به حیوانات بر کسی پوشیده نیست و این بار با سریال «دراکولا» نقش اصلی تر به حیوانات دست نیافتی در سریالش داد که البته با حواشی بسیاری نیز همراه بود.

یکی از رخداد های پیرامون حضور حیوانات کمیاب و گران در سریال «دراکولا»، حضور بچه ببری در سکانس مشترک با ویشکا آسایش بود که او در گفت و گویی با فریدون جیرانی در یک برنامه اینترنی ماجرای ترس و لرزش را از همبازی اش در این سریال رسانه ای کرد که اتفاقا بازخورد فراوانی هم در شبکه های اجتماعی داشت.

7298014294-640x360

مهمان هفته؛ مهمان رامبد جوان در خندوانه

برنامه خندوانه این بار حاشیه ساز شد. شوخی نامرغوب و آزاردهنده فیروز کریمی با حرفه مقدس  نویسندگان و خنده های معروف رامبد جوان صدای بسیاری از خانوداه هنر را درآورد، طوری که حتی با عذرخواهی رامبد جوان نیز این آتش فروکش نکرد. اگر چه نمی توان از  این رفتار و سبک برخورد مربی پیشکسوت دفاع کرد اما نادیده نگیریم که برخی از افراد منتظر آب گل آلود برای صید انواع ماهی هستند.

37295_967

ممنوع الکار هفته؛ زانیار خسروی

زانیار خسروی خواننده پاپ دنیای موسیقی کشورمان با انتشار ویدیویی خبر از ممنوع الکار بودنش داد و البته به نکات عجیبی درباره این اتفاق اشاره کرد.

زانیار-خسروی

گمانه زنی هفته؛ قهرمان اصغر فرهادی در کن

خیلی ها منتظر هستند تا ببینند ساخته جدید اصغر فرهادی یعنی «قهرمان» با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده و ... چه از آب درآمده است. به هرحال اصغر فرهادی بخش مهمی از شناسنامه سینمای ایران است که نگاه بین المللی به آثارش این توقع را ایجاد کرده است که مدام او را در جشنواره های بزرگ دنیا ببینیم و به همین منظور گمانه زنی های بسیاری وجود دارد که برای فیلم قهرمان نیز جشنواره کن سال پیش رو فرش قرمز پهن کند.

0tofkbt7fwd6

نظر شما