حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما:

نمی‌توان تولید فیلم را متوقف کرد / اکثر تهیه‌کننده‌های حرفه‌ای در شرایط حاضر فیلم نمی‌سازند

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۳
نمی‌توان تولید فیلم را متوقف کرد / اکثر تهیه‌کننده‌های حرفه‌ای در شرایط حاضر فیلم نمی‌سازند
حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «راننده تاکسی»، «پاتو زمین نذار» و «خرگیوش» با اشاره به اینکه در شرایط حاضر و شیوع ویروس کرونا نباید زندگی را متوقف کرد تأکید کرد که صدور مجوز ساخت باید ادامه داشته باشد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و تنها کشور ما نیست که این وضعیت را تجربه می‌کند. همه دنیا درگیر شیوع ویروس کرونا هستند ولی نمی‌توان زندگی را متوقف کرد و زندگی ادامه دارد و سینما و فیلمسازی هم بخشی از آن است و نباید متوقف شود.

اسماعیلی تصریح کرد: مشکل من در این شرایط به نگاه‌هایی برمی‌گردد که نسبت به سینما وجود دارد. هر زمان که در روزهای شیوع کرونا شاهد تصمیماتی از سوی مدیران بودیم یکی از این تصمیمات تعطیلی سینماها بوده و نمی‌دانم چرا پیش از هر چیز همه به سینما حمله می‌کنند و سالن‌های سینما را که هیچ تجمع خطرناکی در آن صورت نمی‌گیرد تعطیل می‌کنند. سینما هیچ‌گاه ظرفیت این را نداشته که سالن‌هایش کاملاً پر شوند و در روزهای شیوع کرونا این امکان کمتر شده و حتی در بسیاری از سانس‌های سینما تنها 5 نفر در سالن حضور دارند که می‌بینیم تنها به احترام مخاطب و قطع نشدن ارتباط تماشاگر با سینما فیلم اکران می‌شود چرا که برگزاری سانس با 5 نفر قطعاً صرفه اقتصادی برای سینما ندارد.

او افزود: نمی‌توان با اصرار و اجبار بگوییم که مجوز ساخت صادر نشود ولی باید از دوستان تولید بپرسیم که در این شرایط با چه جرأتی فیلم می‌سازید. ما نمی‌توانیم بگوییم که مجوزی صادر نشود و تنها می‌توانیم از سینماگران بپرسیم که در این شرایط چگونه دست به ساخت فیلم می‌زنند. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که افراد حرفه‌ای کم‌تر درخواست صدور پروانه ساخت دارند و بیش از هر چیز شاهد درخواست مجوز ساخت از سوی فیلم‌اولی‌ها هستیم که عشق و علاقه‌شان به فیلم ساختن برایشان اهمیت بیشتری دارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرکوب» تأکید کرد: فارغ از فیلمسازان فیلم اولی که بیش از هر چیز حس و علاقه به فیلمسازی برایشان مطرح است برای سینماگران حرفه‌ای بازگشت سرمایه اهمیت بالایی دارد و باید تمهیدی اندیشیده شود که سینما بتواند چرخه اقتصادی خود را داشته باشد. اکران آنلاین در سینمای ما در شرایط خاصی که داشتیم یک امکان فوری بود ولی نمی‌توان این ایده را جایگزین اکران دانست. اگر قرار است سینمای ایران جان بگیرد باید به مردم بازگشایی سینماها را اطلاع دهیم و باید اطلاع‌رسانی دقیق و درستی درباره بازگشایی سالن‌ها صورت بگیرد.

او در پایان گفت: متأسفانه با شرایط اقتصادی بدی که در جامعه حاکم است سینما از سبد فرهنگی اکثر مردم خارج شده و فقط با فیلم‌های خوب و جدید می‌توان به موفقیت آثار در گیشه امیدوار بود. در جشنواره فیلم فجر این مسئله مهم به اثبات رسید و دیدیم که مردم از فیلم‌های جدید استقبال کردند و بسیاری از فیلم‌ها در سانس‌های فوق‌العاده اکران شدند. قطعاً مردم با تبلیغات خوب از فیلم‌های تازه‌ای که اکران شده استقبال می‌کنند و در این صورت است که چرخه اقتصادی سینما رونق پیدا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز