در بازتاب رادیو فرهنگ بشنوید؛

چه کسی نامزد ریاست جمهوری می شود؟

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹۰
چه کسی نامزد ریاست جمهوری می شود؟
برنامه «بازتاب»امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با موضوع بررسی روند قانونی تایید صلاحیت نامزدها ی ریاست جمهوری از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش برنا؛ در ویژه برنامه انتخاباتی «بازتاب» رادیو فرهنگ با حضورکارشناسان مختلف روند بررسی تایید صلاحیت ها برای نامزدی ریاست جمهوری و حداقل های حضور در این همه پرسی را تشریح می شود.

گفتنی است بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیز همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان انجام می شود و عامل تعیین‌کننده احراز صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری، رای اعضای شورای نگهبان است. برای احراز صلاحیت کاندیداها در بین اعضای شورای نگهبان رای‌گیری می‌شود و برای احراز صلاحیت حداقل ۷ رای نیاز است.

بعد از فرایند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به استناد ماده ۵۷ قانون انتخابات، شورای نگهبان ۵ روز فرصت بررسی و اعلام نظر در مورد افراد واجد شرایط را دارد، در این برنامه روند روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و شاخص های انتخاب بیان می شود

این برنامه را به گویندگی ناصر صالحی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت؛ ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج ۱۰۶مگاهرتز و ۵۸۵کیلوهرتز بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز