جلیل رستمی مطرح کرد؛

مستند زندگی بابک خرمدین ساخته می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۰:۰۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۲۱۰۷
مستند زندگی بابک خرمدین ساخته می شود
جمیل رستمی می‌گوید قصد دارد به دلیل وجه دراماتیک ماجرای قتل بابک خرمدین و زوایای پنهانی که خبرهای این حادثه را از مقوله جدی انتخابات هم مهم‌تر کرده، یک فیلم مستند آسیب‌شناسانه از آن بسازد.

به گزارش روی خط رسانه برنا؛ جلیل رستمی کارگردان در گفت‌وگویی بیان کرد: درخواستی برای دسترسی به اطلاعات پرونده قتل بابک خرمدین و حضور در دادگاه و جلسات مربوط ارائه کرده‌ام تا با همراهی آن‌ها و بازپرس پرونده زوایای غیرژورنالیستی ماجرا را بررسی کنیم.

او با اشاره به این‌که پیش‌تر مرحوم بابک خرمدین را نمی‌شناخته و دوست مشترکی هم ندارند، افزود: من هیچ وقت در این سال‌ها سراغ ساخت مستند نرفته‌ام چون چندان باب میلم نبوده است، اما حادثه‌ای که برای این همکار و هم‌صنفی ما رخ داده آن‌قدر ابعاد دراماتیک زیادی دارد که تصمیم گرفتم یک مستند از این ماجرا بسازم. از وقتی خبر قتل بابک خرمدین منتشر شده، هر روز بحث‌ها و خبرهای تازه‌ای به این حادثه اضافه و تحلیل‌های مختلفی درباره آن ارائه می‌شود که کلیت واقعه را از یک مستند صرف خارج می‌کند. البته هدف اصلی من بررسی روانشناسانه و جامعه‌شناسانه این ماجرا است تا از وقوع دوباره این حوادث بتوانیم پیشگیری کنیم.

رستمی گفت: آن‌چه در این حادثه شاهدیم همانند قصه‌ای است که زوایای پنهان زیادی دارد و همین‌ها سبب شده ماجرای این قتل از مقوله حساسی مثل انتخابات که زندگی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی همه ما با آن درگیر است مهم‌تر شود. در این روزها گمانه‌زنی‌ها و شایعات و منفی‌بافی‌های مختلفی هم شنیده می‌شود که همگی به بررسی دقیق ماجرا بیشتر تاکید می‌کند. بنابراین اگر اجازه مقام قضایی و بازپرس محترم را بگیرم قصد دارم کنکاش بیشتری در مقوله روانشناسی و جامعه‌شناسی این ماجرا کنم چون به هر حال پرونده یک بُعد ژورنالیستی دارد که در همین چند روز اطلاعات آن منتشر شده و باز هم می‌شود ولی من می خواهم دوربینم تصویری را ثبت و پخش کند که کار مستقیم ژورنالیستی نیست.

کارگردان فیلم‌ «مرثیه برف» افزود: اگر مقام قضایی با درخواستم موافقت نکند مجبور به استفاده از متریال آرشیوی خواهم بود ولی فعلا در حال طراحی سناریو هستم و کار آغاز شده و قطعا به همراهی تمام کسانی که از این حادثه و خانواده اطلاعاتی دارد نیاز دارم.

بابک خرمدین - فیلمساز و مدرس دانشگاه - چند روز قبل به قتل رسید و پدر و مادرش اعتراف کرده‌اند که این کار توسط آن‌ها انجام شده است. این دو همچنین در بازجویی‌ها به قتل دختر و داماد خود اعتراف کرده‌اند.

121-113-th3

منبع: ایسنا

نظر شما