طی نشست مجازی؛

جزییات جشنواره موسیقی نواحی اعلام شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۳۷۰
جزییات جشنواره موسیقی نواحی اعلام شد
دومین جلسه ستاد اجرایی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد.

به گزارش برنا، محمد الهیاری فومنی (مدیرکل دفتر موسیقی)، محمدعلی مرآتی (دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی)، علی نیکنام انزابی (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران)، محمدرضا علیزاده(مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان) و وحید محمدی(معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)سورج یاسایی (مسوول انجمن موسیقی کرمان) و سلطانی (رئیس گروه هنری اداره کل ارشاد کرمان) حاضرین در این نشست مجازی بودند.

در ابتدای این نشست، وحید محمدی از آماده شدن پیش نویس تفاهم‌نامه بین استاندار استان کرمان و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری موسیقی نواحی در استان کرمان خبر داد. در این تفاهم‌نامه پیشنهاد برگزاری جشنوار موسیقی نواحی در استان کرمان به مدت سه سال مطرح شده است.

در ادامه محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، فراخوانی که در شورای سیاست‌گذاری نهایی شده است را قرائت کرد که در این فراخوان زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی مصادف با هفته وحدت سال جاری پیش بینی شده است. تم اصلی این دوره از جشنواره به منظور جذب‌ حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه، "وحدت در کثرت موسیقایی اقوام بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی" در نظر گرفته شده است.

مرآتی در پایان اعلام کرد: چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو بخش اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی برگزار می‌شود. این جشنواره ژانرمحور نیست و امکان حضور برای همه انواع موسیقی‌های آوازی و سازی شاخص را فراهم می‌آورد.

مهلت ارسال آثار هم تا ۱۵ شهریورماه پیش بینی شده است. در این جلسه مقرر شد جلسه مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولین استان کرمان بزودی در کرمان برگزار شود و همینطور فراخوان جشنواره نیز منتشر شود.

نظر شما