مهران مهام تهیه‌کننده تلویزیون:

«بوتیمار» تفاوت بین زندگانی و زنده‌مانی را به مخاطبش ارائه می‌دهد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۴۰۵
«بوتیمار» تفاوت بین زندگانی و زنده‌مانی را به مخاطبش ارائه می‌دهد
مهران مهام تهیه‌کننده سریال‌های «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «نرگس» با اشاره به اینکه «بوتیمار» به مسائل امروز جامعه می‌پردازد تأکید کرد که این سریال تفاوت بین زندگانی و زنده‌مانی را به مخاطبش ارائه می‌دهد.

مهران مهام تهیه‌کننده تلویزیون که این روزها سریال «بوتیمار» به تهیه‌کنندگی او از شبکه سه سیما پخش می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سریال «بوتیمار» روایتگر قصه کاراکتر پرویز است. ماجرای این سریال در دوران شیوع کرونا روایت می‌شود. کرونا یک واقعه بسیار مهم است که در کشور ما رخ داده، انسان‌های بسیاری را هم از دست داده‌ایم به خاطر شیوع این ویروس و در ساخت این سریال ریسک کردیم و قصه‌مان را در دوران کرونا روایت کردیم.

مهام خاطرنشان کرد: ماسک وقتی روی صورت بازیگر قرار می‌گیرد، میمیک صورت او را پنهان می‌کند و به نوعی بخش زیادی از بازی بازیگر را پنهان می‌کند. این واقعه به هر حال در کشور ما رخ داده و در تحقیقاتی که زمان ساخت این سریال داشتم به این نتیجه رسیدم که کسی به آن نپرداخته و به نظر من بهتر بود که اثری به این شکل ساخته شود که قصه‌اش را در دوران کرونا روایت می‌کند.

او افزود: در بخش‌هایی از سریال شاهد روایت معضلاتی که کرونا در کشور و زندگی مردم به وجود آورده، هستیم.برای کاراکتر قصه ما شیوع کرونا مشکلات روحی بسیاری به وجود آورده، تورم، گرانی و فشارهای دیگر کار را به جایی رسانده که دکتر به او پیشنهاد می‌کند برای آرامش به سفر برود و به همین دلیل اعضای خانواده به مازندران سفر می‌کنند که در همین منطقه و دیگر مناطق شمال کشور تصویربرداری داشتیم.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: خانواده پرویز (حمید لولایی) به شمال کشور می‌روند و بدو ورود به ویلا مشکلاتی برای آن‌ها به وجود می‌آید که قصه سریال را تشکیل می‌دهد. ما در جامعه‌مان ترکیبی از زندگانی و زنده‌مانی را شاهد هستیم و به نظر من بهترین تعریف سریال «بوتیمار» این است که تعریف و تفاوت بین زندگانی و زنده‌مانی را به مخاطبش ارائه می‌دهد. بارها شده که در خیابان به رفت‌وآمد ماشین‌های لوکس و مدل بالا نگاه کرده‌ام و می‌دانم اگر این ماشین‌ها را دنبال کنید شاید صاحبانشان زندگی مرفهی هم داشته باشند اما وقتی در زندگی‌شان دقیق می‌شوید اثری از صفا و صمیمیت نمی‌بینید. شاید خودتان هم قبلاً دیده باشید، مثلاً مردمی را که در کنار رودخانه یک محل باصفا مثل فشم و جاجرود جمع شده‌اند اما در بین ماشین‌های مدل بالا یک عده با موتور آمده‌اند و آنجا به تفریح مشغول هستند که صفا و صمیمیت در آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

او افزود: برخی مواقع ما از ترس فردا ما ملت‌مان را به زنده‌مانی مجبور کرده‌ایم و به نظرم مقصر اصلی این اتفاق دولت است. شما اگر همین امروز به یک فروشگاه بروید و پول خرید اجناسی که مدنظر دارید را هم داشته باشید باز از ترس فردا خرید نمی‌کنید و این ترس باعث شده تا ما در همه مواقع و موارد زندگی بیش از زندگانی به زنده‌مانی توجه داشته باشیم. ما در بخش تأمین اجتماعی مردممان مشکلات بسیاری داریم و این ترسی که در وجود مردم و عصبانیتی که از تورم و گرانی وجود دارد بر روحیه آدم‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از مردم هم هستند که این مشکلات را دارند ولی زندگی می‌کنند و شرایط را به خانواده تلخ نمی‌کنند. این بخش در جامعه بسیار اندک است و ما تقابل این دو را در «بوتیمار» شاهد هستیم.

این تهیه‌کننده درباره عنوان «بوتیمار» در پایان اظهاراتش گفت: طبق تحقیقاتی که داشتم زمانی که قرار بود برای این سریال عنوانی انتخاب کنیم به نام این پرنده رسیدیم. بوتیمار نام یک پرنده است که از ترس تمام شدن آب، تشنگی را به جان می‌خرد و از آب چشمه هم نمی‌نوشد و فکر می‌کنم این نام با موضوع سریال همخوانی بسیاری دارد. پرویز هم در قصه ما نمونه‌ای از این ویژگی بد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز