ترجمه ترکی از دیوان شعر منسوب به امام علی رونمایی می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۳
ترجمه ترکی از دیوان شعر منسوب به امام علی رونمایی می‌شود
کتاب برگردان منظوم ترکی از دیوان منسوب به حضرت علی (ع) در کتابخانه امام خمینی (ره) رونمایی می‌شود

به گزارش برنا، کتاب برگردان منظوم ترکی از دیوان منسوب به حضرت علی (ع) در کتابخانه امام خمینی (ره) رونمایی می‌شود. این کتاب شامل مجموعه اشعار منسوب به امام علی علیه السلام است که به زبان عربی سروده شده است.

آنچه از مدارک و اسناد تاریخی به دست می‌آید، این است که پیروان و دوست‌داران امام علی (ع) از سده سوم به این سوی در اندیشه گردآوری و تدوین سروده‌ها و محاکات منظوم آن حضرت بوده‌اند. مدارک موجود نشان می‌دهد که حضرت مولا شعر می‌سروده‌اند.

این کتاب ارزشمند توسط دکتر حسین محمدزاده صدیق به زبان ترکی برگردانده شده و توسط انتشارات اسوه منتشر شده است که در مراسمی به همت فرهنگسرای امید رونمایی خواهد شد.

در این مراسم، حسین محمدزاده صدیق‌، زبانشناس و مترجم رسمی، خلیل پروینی استاد زبان و ادبیات عربی دانشگاه تربیت مدرس و مرتضی مجدفر، روزنامه نگار و مترجم سخنرانی خواهد کرد.

هم‌چنین در بخش دیگری از این مراسم، گروه موسیقی عاشیقی «پارلا» به سرپرستی عاشیق عارف حمیدی اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی خواهند داشت.

این مراسم روز چهارشنبه 5 خرداد از ساعت 16 در سالن خیام برگزار خواهد شد. به دلیل رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از تجمعات، این برنامه از طریق صفحه اینستاگرامی کتابخانه امام خمینی (ره) به نشانی @lib.emamkhomeini به صورت زنده پخش خواهد شد.

حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور تهیه گزارش و خبر در این مراسم بلامانع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز