محسن چگینی در گفت‌وگو با برنا؛

تلویزیون جذابیت را از مخاطب گرفته است/ فیلمنامه مهمترین بخش اثر نمایشی است/ جذابیت قصه عامل موفقیت سریال

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۵۸۰
تلویزیون جذابیت را از مخاطب گرفته است/ فیلمنامه مهمترین بخش اثر نمایشی است/ جذابیت قصه عامل موفقیت سریال
محسن چگینی تهیه‌کننده سریال‌های «شب های برره»، «ساختمان پزشکان»، «چارخونه»، «دزد و پلیس»، «مسافران»، «پژمان» و فیلم «خوب، بد، جلف» با اشاره به اینکه قصه، طراحی و شخصیت پردازی عامل موفقیت یک فیلمنامه است. معتقد است: تلویزیون رقبای جدیدی پیدا کرده است و روز به روزعرصه اش برای جذب مخاطب تنگ‌تر می شود. نباید با تفکر سنتی سابق پیش برود. مردم امروز در معرض بمباران رسانه ها هستند. جذابیت حرف اول موفقیت هر رسانه ای است. محتوا اگر جذاب نباشد با سرعت باد از رقبا عقب می ماند.

تلویزیون نقش تاثیرگذاری در جذب مخاطب دارد، ولی با افزایش رسانه‌های مختلف، سرگرمی مردم به روز و متنوع شده و تلویزیون مثل گذشته رسانه برتر آنها نیست و در رقابت تنگاتنگی با دیگر رسانه ها است که اگر بخواهد در این رقابت عقب نماند باید توقعات مردم و چگونگی برآورده شدن خواسته‌های آنها و راه های تشویق مخاطب برای تماشای برنامه های تلویزیونی توسط برنامه سازان این رسانه مورد بررسی قرار گیرد. توجه به این موضوع بهانه‌ای شد برای گفت‌وگوی خبرنگار برنا، با محسن چگینی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که در ادامه می خوانید:

به نظر شما مردم از تلویزیون چه توقعی دارند؟ تولید برنامه های جذاب، ایجاد سرگرمی، نشاط، آموزش و بخش‌های خبری واقعی.

توقع مردم از تلویزیون چطور برآورده می شود؟ بخش عمده ای از کیفیت و جذابیت آثار تلویزیون طی سال های گذشته کمتر شده و توقعات مردم را برآورده نمی کند. البته  در بخش مسابقه و سرگرمی پیشرفت زیادی داشته‌ایم. آن هم به واسطه برنامه های مشابه که در دنیا پخش می شود، ولی در تولید آثار نمایشی، موفق نبوده ایم.

تلویزیون در گذشته رقیبی نداشت. مردم هر روز در پایان روز کاری مشتاقانه به تماشای برنامه های تلویزیون می نشستند و تقریبا همه برنامه ها بیننده فراوان داشت. اما شرایط با تحول تکنولوژی تغییر کرد و اکنون مردم در معرض بمباران رسانه ها قرار دارند و برای ساعات فراغت خود باید انتخاب کنند.

فیلم، سریال، خبر، شبکه های مجازی و میلیون ها محتوا در اختیارشان است، برای همین عرصه رقابت برای تلویزیون بسیار سخت شده و برای رقابت، جذابیت لازم است. تلویزیون هم به جذابیت در برنامه هایش احتیاج دارد تا توقع مردم برآورده شود.

برنامه سازها چگونه می توانند مردم را به دیدن تولیدات تلویزیون ترغیب کنند؟ جذابیت یک اثر محتاج  برنامه ریزی، تحقیق، نیروی متخصص و خلاقیت است که شامل ایده تا اجرا می شود و مهمتر نگاه مدیران و تصمیم گیران  سازمان صداوسیما است که نگاهشان وسیع تر، جسورانه تر  و حرفه ای تر شود تا فضا برای خلاقیت و جذاب شدن آثار فراهم شود.

 در پایان صحبتی دارید؟ امیدوارم یک برنامه و نگاه سازمانی منسجم در تلویزیون ایجاد شود و با تغییر مدیران اصول کارعوض نشود. این حوزه برای موفقیت بر اساس تجربه و تخصص سوار است و به راحتی نمی شود مدیری را جایگزین دیگری کرد تجربه هر مدیر در سازمان بسیار با ارزش و گران بها است و آن را نباید به راحتی به حراج گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز