شهردار تهران در بازدید از جشنواره مطرح کرد؛

وظیفه ما حمایت از جشنواره جهانی فجر است/ رونق سینماهای روباز در پایتخت

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۶۷۵
وظیفه ما حمایت از جشنواره جهانی فجر است/ رونق سینماهای روباز در پایتخت
پیروز حناچی شهردار تهران در جریان بازدید از سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد که وظیفه ما حمایت از این رویداد است.

به گزارش برنا، پیروز حناچی شهردار تهران چهارشنبه ۵ خرداد از سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

حناچی بعد از این بازدید در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: در این جشنواره بخش فیلم‌های مرمت شده برایم بسیار جالب بود. به همین ترتیب در بخش خارجی فیلم‌های مرمت‌شده «سفر هوایی من به ایران» فیلمی از سوئیس را دیدم و «سفر سنگ» مسعود کیمیایی را هم در همین بخش دیدم. باید بگویم «سفر سنگ» فیلمی بود که در دوران جوانی برایمان بسیار خاطره‌انگیز بود.

او با اشاره به برگزاری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: این مهم است که جشنواره توانسته استاندارد جهانی داشته باشد چون می‌تواند فضای رقابتی را بیشتر کند. کیفیت فیلم‌هایی که در اینجا عرضه می‌شود در حضور سینمای ایران در عرصه جهانی تاثیرگذار خواهد بود و قطعا روی کیفیت سینمای ایران اثر می‌گذارد.

* حمایت از «فجر» را وظیفه خود می‌دانیم

حناچی درباره حمایت‌های شهرداری از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: ما این را وظیفه خود می‌دانیم وقتی یک حرکت جهانی در تهران با محوریت تهران به عنوان پایتخت ایران آغاز می‌شود، از آن  حمایت کنیم. در دنیا هم شهرداری‌ها این کار را برعهده دارند هرچند معنای شهرداری در ایران با آن معنی که در دنیا درباره حوزه گسترده مدیریت شهری وجود دارد متفاوت است. ولی ما تلاش کردیم از این فضا استفاده کنیم برای اینکه هم پیام‌های خودمان را در فضای فرهنگی به گوش برسانیم و هم به مجموعه کمک کنیم تا کارشان را درست انجام بدهند.

شهردار تهران درباره تاثیر کرونا در برگزاری رویدادها بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی و اجتناب‌ناپذیر است اگر بتوانیم کاری کنیم که همه موارد رعایت شود، ایده‌آل است. طبیعتاً در این روند استفاده از سینما و فضاهای روباز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این موضوع کمک می‌کند.

او در پایان درباره استفاده از ظرفیت اکران در سالن‌های روباز اظهار کرد: این جزو برنامه‌های ماست که بعد از جشنواره کاری کنیم که استفاده از فضاهای روباز به عنوان سینما در شهر تهران رونق پیدا کند.

سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما