معرفی فیلم به مناسبت برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر؛

«چهارشنبه‌سوری» فیلمی که فرهادی را به دنیا معرفی کرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸۶
«چهارشنبه‌سوری» فیلمی که فرهادی را به دنیا معرفی کرد
«چهارشنبه‌سوری» سومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی است.

به گزارش برنا، فیلم «چهارشنبه‌سوری» در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۴ نامزد دریافت ۹ جایزه بود، که در نهایت موفق به کسب سیمرغ‌های بلورین بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین تدوین و همچنین سیمرغ بلورین فیلم محبوب تماشاگران شد. چهارشنبه‌سوری برنده هوگو طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو و نامزد پلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو در سال ۲۰۰۶ شد.

خلاصه داستان:

نزدیک عید است و همه مردم مشغول خانه تکانی و استقبال از سال نو هستند. دختر جوانی به نام روح‌انگیز (ترانه علیدوستی) که خود را آماده ازدواج می‌کند، در یک شرکت خدمات نظافتی کار میکند ، روز چهارشنبه‌سوری از شرکت نظافت با او تماس میگیرند و او برای نظافت به خانه خانواده‌ای متوسط وارد می‌شود. فضای پرتنش و غم‌انگیز خانه، به همراه غوغای انفجار ترقه‌های چهارشنبه‌سوری فضایی بی‌ثبات و ناآرام به وجود آورده است.

مژده (هدیه تهرانی)، خانم خانه، در هیئتی سراپا سیاه و با حرکاتی عصبی، حالتی غریب دارد. مژده به رابطه همسر خود (حمید فرخ‌نژاد) و زن همسایه (پانته آ بهرام) مشکوک شده و زندگی خانواده در آستانه نابودی است. دست آخر مرد، به ظاهر در نظر همسرش تبرئه می‌شود و پیش از عید آشتی می‌کنند؛ هرچند تنهایی و دوری آدم‌های قصه ادامه خواهد داشت. اما در پایان فیلم مشخص میشود که سوظن مژده به همسرش کاملاً درست بوده.

بازیگران فیلم:

هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی، سحر دولتشاهی، مهران مهرام، بهشاد شریفیان، متین حیدری نیا، سارینا فرهادی، مهران مهام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز