درخشش انیمیشن ایرانی در آمریکا

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۲۲۱
درخشش انیمیشن ایرانی در آمریکا
انیمیشن کوتاه «سانگ اسپَرو» ساخته فرزانه امیدوارنیا که براساس واقعه مرگ دردناک ۷۱ پناهجو در مرز اتریش ساخته شده است، به حضور خود در جشنواره‌های سینمایی جهان ادامه می‌دهد.

به گزارش برنا، انیمیشن کوتاه «سانگ اسپَرو» (آواز گنجشک)، ساخته فرزانه امیدوارنیا، در جشنواره سباستوپل آمریکا به نمایش درمی‌آید.  

این فیلم کوتاه، تاکنون در جشنواره‌های جهانی بسیاری حضور داشته و جوایزی از چهل و نهمین دوره جشنواره جیفونی ایتالیا، چهل و سومین دوره فستیوال فیلم کودک و نوجوان لوکاس در آلمان، ویمبلدون انگلیس و ... را دریافت کرده است.

«سانگ اسپَرو» پیش از این، با برنده شدن جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره بین المللی لیبو در شیلی، به آکادمی اسکار معرفی شده است.

ایده اولیه فیلم  «سانگ اسپَرو» به اتفاقی که در  سال ٢٠١٥ رخ داده بود برمی‌گردد. یک کامیون حمل مواد پروتئینی در مرز اتریش، کنار جاده رها شده بود در حالی که جسم بی جان ٧١ پناهجو در یخچال آن بود.

برای ساخت دکور این فیلم، ۴۰۰ درخت، ۷۰۰ گُل و ۱۵۰ خانه کوچک از جنس پارچه ساخته شده است. همچنین برای اجرای بخشی از این پروژه از انیماترونیک و فیلمبرداری مستقیم از عروسک‌ها استفاده شده است.

فرزانه امیدوارنیا، کارگردان ایرانی مقیم دانمارک، فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد طراحی و خلاقیت و دکترای دیزاین از دانشگاه پلی‌تکنیک دانمارک است.

وی تا کنون علاوه بر  «سانگ اسپَرو» دو  فیلم کوتاه دیگر به نام های  «بودن» (۲۰۱۷) و   «دلبند» (۲۰۲۰) را ساخته که در جشنواره‌های متعدد به نمایش درآمده‌اند.

نظر شما