محمد الهی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون:

مسکن فقط دغدغه هنرمندان نیست، دغدغه تمام مردم است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۶۴۲
مسکن فقط دغدغه هنرمندان نیست، دغدغه تمام مردم است
مسکن این روزها به بزرگ‌ترین دغدغه اقشار مختلف کشور تبدیل شده است، موضوعی که به راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت. دغدغه مسکن حالا هنرمندان سینما،‌تلویزیون و تئاتر را هم به تنگنا رسانده است. محمد الهی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون که در آثاری چون «کت جادویی»، «ستایش 2» و «تنهایی لیلا» نیز معتقد است مسکن فقط دغدغه هنرمندان نیست بلکه این دغدغه مربوط به همه مردم می‌شود.

محمد الهی بازیگر62 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون در مصاحبه با خبرنگار برنا، ضمن انتقاد از شرایط نابسامان بازیگران در حوزه مسکن، از افزایش قیمت و کاهش توان خرید خانه توسط تمام اقشار جامعه اظهار نگرانی کرد.

بازیگر «معمای شاه» و «سر دلبران» معتقد است که نیازهای اولیه انسان‌ها  باید برطرف شود تا بتوانند به رشد و شکوفایی برسند وگرنه در جامعه افراد هیچگاه رشد نخواهند کرد.

به گفت‌وگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.‌

بزرگ‌ترین خواسته شما پس از این همه سال فعالیت چیست؟

تمام این حرف‌ها همیشه تکرار شده است و هیچ موضوع تازه‌ای وجود ندارد، کسی به این موارد توجهی نمی‌کند، خواسته‌ من هم این است که قیمت مسکن کاهش پیدا کند. بعضی وقت‌ها این حس به ما دست می‌دهد که بازیچه دست تعدادی شده‌ایم. مگر من مانند عده خاص بیزنس دارم که از بالا رفتن قیمت مسکن سود ببرم؟

من هم این وضعیت را دوست ندارم و واقعا می‌خواهم که این اوضاع بهتر شود این خاکی که در کشور ماست و ما روی آن زندگی می‌کنیم نباید بتوانیم از آن استفاده کنیم؟ ما حس وابستگی به این خاک و مرز و بوم داریم، واقعا یک انسان نباید از این نعمت الهی استفاده کند؟

من دقیقا به خاطر دارم که درگذشته، یک تعاونی مسکنی وجود داشت که دولت به عنوان بانی اصلی در آن مشارکت داشت.

آیا اختصاص زمین هم به شما کمک می‌کند؟

بله ، دولت آینده اگر به ما یک زمین خالی هم بدهد، می‌توانیم روی آن چادر بزنیم و زندگی کنیم. مشکل ما اینجاست که نه تنها هنرمندان بلکه همه مردم با مسئله مسکن درگیر هستند. دولت در زمینه مسکن باید به همه کمک برساند، چون این موضوع نیاز اصلی و اساسی همه مردم است. به دلیل همین نیاز خیلی از افراد هستند که از مردم سو استفاده کرده و خون مردم را در شیشه می‌کنند. اگر کسی بخواهد صادقانه زندگی کند و گذران معیشت داشته باشد قطعا نمی‌تواند برای خرید مسکن کاری انجام دهد.

پس شما مشکل هنرمندان و در اصل مشکل تمام مردم را مسائل اقتصادی می‌دانید؟

بله، دقیقا. چیزی غیر از این نیست، هنرمندان هم همین مردم هستند، همه ما دوست داریم که از درست‌ترین راه ممکن، بهترین وضعیت رفاهی را داشته باشیم، کاش کسی باشد که این حرف‌ها را بشنود و به داد مردم برسد این حرف‌ها را همیشه گفته‌ایم اما اوضاع تغییری نکرده است. مسکن و امنیت اقتصادی مهم‌ترین دغدغه و خواسته مردم است.

نظر شما