گزارشی از برگزاری مجازی یک رویداد مهم؛

فرصت ویژه بازار فیلم جشنواره جهانی فجر برای سینماگران ایرانی

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۵:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۷۴۲
فرصت ویژه بازار فیلم جشنواره جهانی فجر برای سینماگران ایرانی
بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز 5 خرداد کار خود را آغاز کرده و فیلمسازان ایرانی حاضر در این بازار می‌توانند فیلم خود را به طیف گسترده‌ای از فعالان سینمایی دنیا به‌صورت رایگان بدون نیاز به نصب نرم‌افزار ارائه کنند.

به گزارش برنا، باتوجه به شرایط موجود و عدم امکان برگزاری فیزیکی بازار فیلم، امسال بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت مجازی و در قالب دو بخش «اکران آنلاین فیلم» و «ملاقات‌های آنلاین» برگزار می‌شود.

در بخش اکران آنلاین فیلم، 85 فیلم ایرانی شامل 59 فیلم بلند و 26 فیلم کوتاه حضور دارند و بیش از 200 مهمان بین‌المللی شامل مهمانان جشنواره، داوران، خریداران و دیگر فعالان حوزه فیلم و جشنواره به تمامی این فیلم‌ها در پلتفرم سیناندو دسترسی دارند.

در دو روز اول بازار فیلم، بیش از 100 نمایش آنلاین توسط مهمانان بین‌المللی جشنواره صورت گرفت و این نمایش‌ها همچنان ادامه دارد. مهمانان جشنواره و خریداران خارجی در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت مستقیم با فیلمسازان و یا پخش‌کنندگان آن‌ها در ارتباط باشند. این امکان فرصت بسیار خوبی برای فیلمسازان ایرانی است تا بتوانند فیلم خود را به طیف گسترده‌ای از فعالان سینمایی دنیا، به صورت رایگان و در یک فضا ارائه کنند.

«ملاقات‌های آنلاین»، یک پلتفرم آنلاین به‌نام دلیگیت سلکت است که در قالب آن، تمامی شرکت‌کنندگان بازار جشنواره شامل صاحبان آثار فیلم‌های ایرانی، خریداران بین‌المللی، مهمانان جشنواره و دیگر فعالان بین‌المللی این حوزه امکان ارتباط با یکدیگر را دارند. این شرکت‌کنندگان می‌توانند لیستی از تمامی شرکت‌کنندگان بازار را مشاهده کرده و یا فرد موردنظر خود را جستجو کنند.

همچنین امکان جستجوی شرکت‌کنندگان بر اساس کشور، حوزه فعالیت، سمت و یا شرکت وجود دارد. به‌طور مثال، اگر فیلمسازی به دنبال پخش‌کنندگان بین‌المللی و برنامه‌ریز جشنواره‌های اروپایی باشد، به‌راحتی می‌تواند در این پلتفرم، فرد موردنظر خود را پیدا کند و با او قرار ملاقات بگذارد.

همچنین افراد می‌توانند با توجه به ساعت محلی کشور و زمان آزاد خود، درخواست‌ها را رد و یا قبول و یا به زمان دیگری منتقل کنند. تمامی قرار ملاقات‌ها به‌صورت آنلاین و تماس ویدئویی در خود پلتفرم بازار انجام می‌گیرد و افراد نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار و یا افزونه خاصی ندارند.

تاکنون بیش از هزار قرار ملاقات میان شرکت‌کنندگان در این بازار تنظیم شده است. این ملاقات‌ها رو به افزایش است و از میان این تعداد، تنها در دو روز اول بیش از 80 قرار ملاقات برگزار شده است.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز