اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۹:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۶۳۱۷
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز یکشنبه 9 خرداد ماه به شرح زیر است.

به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی؛

«مهمانی از کارائیب» مقابل دوربین پورصمدی رفت

فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی مقابل دوربین مرتضی پورصمدی رفت.

معرفی فیلم به مناسبت برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر؛

«طعم گیلاس» تنها فیلم ایرانی برنده نخل طلای کن

«طعم گیلاس» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۶ است.

معرفی کتاب؛

«دختر بخت» رمانی خواندنی از ایزابل آلنده

کتاب دختر بخت، رمانی نوشته ی ایزابل آلنده است که نخستین بار در سال 1998 منتشر شد.

محمد الهی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون:

مسکن فقط دغدغه هنرمندان نیست، دغدغه تمام مردم است

مسکن این روزها به بزرگ‌ترین دغدغه اقشار مختلف کشور تبدیل شده است، موضوعی که به راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت. دغدغه مسکن حالا هنرمندان سینما،‌تلویزیون و تئاتر را هم به تنگنا رسانده است. محمد الهی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون که در آثاری چون «کت جادویی»، «ستایش 2» و «تنهایی لیلا» نیز معتقد است مسکن فقط دغدغه هنرمندان نیست بلکه این دغدغه مربوط به همه مردم می‌شود.

فرخ‌نژاد پس از رونمایی فیلم در جشنواره جهانی؛

ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر

حمید فرخ‌نژاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میجر» به بهانه رونمایی از این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برگزاری این رویداد را فرصتی فرخنده برای فیلم ‌دیدن همراه با مخاطبان توصیف کرد.

مدیر سینما مگامال:

مسابقات یورو 2020 یا بازی‌های مهم استقلال و پرسپولیس می‌توانند در سینماها نمایش داده شوند / مناظرات انتخابی برای مخاطبان سینما جذابیتی ندارند

مدیر سینما مگامال با اشاره به اینکه پخش مناظرات انتخاباتی در سالن‌های سینما هیچ جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت پیشنهاد داد که مسابقات یورو 2020 و بازی‌های مهم استقلال و پرسپولیس می‌توانند در سینماها نمایش داده شوند.

کوروش محمدی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

نظرسنجی یکی از بهترین راه های شناخت علایق است/رسانه ملی در این امر ضعیف عمل کرده/صدا و سیما مطابق با نیازهای سالمندان برنامه ریزی کند!

اصولا حلقه ی مفقود رسانه های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می کنند نمی توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با کوروش محمدی روانشناس و جامعه شناس صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید.

هارون یشایایی تهیه‌کننده سینما:

سینما نابود نمی‌شود و این بحران را پشت سر می‌گذارد / ادامه تولیدات در این شرایط اتفاق خوبی است که بیکاری را از بین می‌برد

هارون یشایایی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «ناخدا خورشید»، «هامون»، «اجاره‌نشین‌ها» و «کیمیا» با اشاره به اینکه همه مشاغل با شیوع ویروس کرونا دچار بحران شده‌اند تأکید کرد که سینما این بحران را به هر شکل پشت سر می‌گذارد و نابود نخواهد شد.

سریال حامد بهداد و سحر دولتشاهی توقیف می شود؟

معاون اجتماعی نیروی انتظامی طی نامه‌ای از ریاست سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) خواسته با توجه به اینکه محمدحسین شایسته تهیه کننده مجموعه نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» ملاحظات ناجا را طی جلسه‌ای که با عوامل سازنده این مجموعه داشته برای اصلاح برخی قسمت‌ها لحاظ کند و چون تاکنون این اصلاحات انجام نشده درخواست توقف موقت این سریال را کرده است.

در پنجمین بولتن «فجر روز»؛

روایت «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» پرویز پرستویی منتشر شد

پنجمین شماره «فجر روز» بولتن چند‌ رسانه‌ای جشنواره جهانی فیلم فجر با عکس جلدی از پرویز پرستویی در نشست خبری فیلم «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» منتشر شد.

تا پایان سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پخش می شوند؛

اکران فیلم با زیرنویس انگلیسی در سینما

در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۱۰ اثر از بین فیلم‌های خارجی حاضر در بخش‌های مختلف با زیرنویس انگلیسی در سینماها اکران می‌شوند.

تورج اصلانی در کارگاه جشنواره جهانی فیلم فجر:

سرمایه‌گذاران باید نگران سینما باشند

تورج اصلانی کارگردان سینما در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: سینمای ایران زمانی صنعتی می‌شود که سرمایه‌گذارانش نگران سرمایه‌شان برای سینما باشند نه برای خرید ملک به بهانه سینما!

سیما تیرانداز هم هست؛

از سرگیری فیلمبرداری «دودکش 2»

سیما تیرانداز بازیگر سری جدید سریال «دودکش» عکس جدیدی از پشت صحنه این سریال منتشر کرد که نشان‌دهنده از سر گرفتن تصویربرداری این مجموعه است که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود.

قدردانی دکتر قبادی دانا از مناسب سازی برنامه های شبکه سلامت سیما برای ناشنوایان

دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، طی نامه ای به مدیر شبکه سلامت رسانه ملی، از حضور ناشنوایان به عنوان رابط زبان اشاره در برنامه های این شبکه قدردانی کرد.

در نشست خبری «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» مطرح شد؛

روایت پرویز پرستویی از فیلمی در ستایش صلح

پرویز پرستویی بازیگر و حبیب احمدزاده کارگردان فیلم سینمایی «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» در نشست رسانه‌ای جشنواره جهانی فجر، این فیلم را فیلمی در ستایش صلح توصیف کردند.

نشست خبری فیلم «شهربانو» برگزار شد؛

صدر عرفایی: از ترس‌هایمان تقدس‌زدایی کنیم/ یادی از امیر نادری در سالروز تولدش

فرشته صدرعرفایی بازیگر فیلم «شهربانو» در نشست خبری این اثر عنوان کرد: در سینما گاهی باید از چیزهایی که می‌ترسیم تقدس‌زدایی و آن‌ها را تحلیل کنیم.

معرفی نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی به پلتفرم‌ها

روز گذشته نشست هماهنگی پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر با نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور سید محمدصادق امامیان؛ رئیس ساترا، وحید فرهمند؛ معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر آپارات، تماشا، نماشا، MP4، دیدستان، دالفک، آیفیلو و نمایندگان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 در ساختمان ساترا برگزار شد.

معرفی نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی به پلتفرم‌ها

روز گذشته نشست هماهنگی پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر با نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور سید محمدصادق امامیان؛ رئیس ساترا، وحید فرهمند؛ معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر آپارات، تماشا، نماشا، MP4، دیدستان، دالفک، آیفیلو و نمایندگان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 در ساختمان ساترا برگزار شد.

۹ فیلم از سینمای ایران در جشنواره فیلم شانگهای 2021

۹ فیلم از سینمای ایران در در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای 2021 حضور دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز