اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۹:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱۴
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 10 خرداد ماه به شرح زیر است.

ماجرای حاشیه دار داریوش ارجمند دیشب جهانی شد

داریوش ارجمند چندی پیش مصاحبه ایی پر حاشیه داشت که با سر و صدای بسیاری مواجه شد حالا این مصاحبه باز خوردی جهانی داشته است.

معرفی فیلم به مناسبت برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر؛

«آبادانی‌ها» نسخه ایرانیزه شده «دزدان دوچرخه»

«آبادانی‌ها» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۷۱ است.

معرفی کتاب؛

«بیابان تاتارها» رمانی الهام گرفته از «قصر» کافکا

« بیابان تاتارها»، نام شناخته شده ترین کتاب دینو بوتزاتی و آینه ی تمام نمای سبک و سیاق عجیب و رویاگونه ی آثار این نویسنده است.

به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید ؛

«در کنار پروانه ها» در ساحل گیلان با پروانه معصومی/ببینید

تصویربرداری سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید در لاهیجان در حال انجام است.

نقد فیلم "به زیر آسمان و زمین" به کارگردانی "روی عریضه"

متافیزیک زیر آب

​شهرام خرازی‌ها در یادداشتی به نقد و بررسی فیلم «به زیر آسمان و زمین» به کارگردانی روی عریضه که در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شده، پرداخته است.

مقصود جباری تهیه‌کننده سینما:

بهتر است سینماگران در حال حاضر فیلم‌هایشان را با استاندارد پخش در پلتفرم‌های اینترنتی بسازند

مقصود جباری تهیه‌کننده «آپاندیس»، «آزادی مشروط» و «آدم آهنی» معتقد است در شرایط حاضر که امکان اکران فیلم در سالن‌های سینما وجود ندارد بهتر است سینماگران فیلم‌هایشان را با استاندارد پخش در پلتفرم‌های اینترنتی بسازند.

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر:

تغییر کاربری سینماها اتفاق تلخی است اما نمی‌شود به صاحبان سینماها اعتراض کرد / سینما تنها با اکران فیلم‌های خوب رونق می‌گیرد

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر با اشاره به اینکه تغییر کاربری سینماها اتفاقی تلخ و ناراحت‌کننده است، تأکید کرد که با تداوم این وضعیت باید به صاحبان سینماها حق داد و نمی‌شود به این کار آن‌ها اعتراض داشت.

فتانه انفرادی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

فقط در روز سالمند به یاد سالمندان نباشیم/رسانه ملی باید برای این قشر خاص تدبیر و چاره اندیشی کند/از سلامت تا سرگرمی کنارشان باشیم!

اصولا حلقه ی مفقود رسانه های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می کنند نمی توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با فتانه انفرادی جامعه شناس و روانشناس صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید.

کامیار محسنین در کارگاه جشنواره جهانی فجر مطرح کرد؛

سینمای ایران از مظلوم‌ترین سینماهای دنیاست

کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر، در کارگاه آموزشی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، به ارائه گزارشی از روند چگونگی شکل‌گیری جشنواره جهانی فیلم فجر و مسائل و مشکلاتی که در این راه وجود دارد، پرداخت.

لیلا امانی:

مینیمال‌نویسان سادگی معنا را ستایش می‌کنند

لیلا امانی متولد تیرماه ۱۳۶۶ از سال ۱۳۹۴ فعالیت داستان‌نویسی خود را آغاز کرده‌ است. او نویسنده، پژوهشگر، دانش آموخته‌ی حقوق از دانشگاه بوعلی‌ و عضو خانه‌ی رمان همدان است.

در معرفی فیلم «بدوک» مطرح شد؛

مجید مجیدی: پیوستن به فیاپف دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است/«بدوک» روزنه بزرگی را برای من باز کرد

مجید مجیدی، در نشست خبری فیلم «بدوک» گفت: خدا را شکر که در نهایت، تلاشِ دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر نتیجه داد چون پیوستن به فیاپف دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است.

کارگاه‌های آموزشی روز ششم جشنواره؛

مرور تجربه‌های شهرام مکری، ایان کریستی و جواد طوسی

شهرام مکری، ایان کریستی و جواد طوسی، دوشنبه 10 خرداد، در ششمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تجربه‌های خود را با هنرجویان کارگاه‌های این رویداد در میان می‌گذارند.

«مسیر معکوس» در بخش مسابقه جشنواره شانگهای

فیلم سینمایی «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم شانگهای چین به نمایش در می‌آید.

احسان عبدی‌پور در آئین معرفی «میجر»:

فیلمسازی بدون برادرم سخت است

مراسم معرفی فیلم «میجر» هم‌زمان با دومین اکران این فیلم سینمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر، با حضور احسان عبدی‌پور و حمید فرخ‌نژاد در سالن ۶ پردیس چارسو برگزار شد.

«از سرنوشت 4» به رباط کریم رفت/نگین صدق گویا و سولماز غنی بازیگران جدید خردمندان+تصاویر جدید

تصویربرداری فصل چهارم سریال «از سرنوشت» در رباط کریم در حال انجام است و تاکنون ۳۰ درصد از کار جلوی دوربین رفته است.

«بچه مهندس» به فصل پنجم کشیده نمی شود/جواد جوادی و داستانی که به آخر رسید

سریال تلویزیونی «بچه مهندس» در فصل چهارم خود اقبال همیشگی را نداشته و به نظر می‌رسد عوامل این سریال علاقه‌ای به ساخت پنجمین فصل این سریال ندارند.

چرا انتخابات 1400 مهم است؟

ابعاد و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری با حضور صاحبنظران در کنکاش بررسی می شود.

در یک سانحه هوایی اتفاق افتاد؛

بازیگر «تارزان» درگذشت

جو لارا بازیگر فیلم «تارزان: ماجراجویی‌های حماسی» در سال ۱۹۹۶، طبق گزارش مقامات محلی، روز شنبه بر اثر اصابت هواپیما با یک دریاچه در ایالت تنسی جان خود را از دست داده است. او ۵۸ ساله بود و به همراه همسرش و پنج تن دیگر در این هوپیما حضور داشت. این حادثه هیچ بازمانده‌ای نداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز