در رادیو فرهنگ بشنوید؛

«امید جانم بازگشته» امروز با کاروان شعر و موسیقی می آید

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۷۶۲۹
«امید جانم بازگشته» امروز با کاروان شعر و موسیقی می آید
‌قطعه « امید جانم بازگشته » از آثار علی تجویدی با شعری از معینی کرمانشاهی و بازخوانی محمد معتمدی و علیرضا افتخاری امروز از رادیو فرهنگ پخش و بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ شنوندگان رادیو فرهنگ‌ در برنامه شماره ۳۰۷ « با کاروان شعر و‌موسیقی» امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه، قطعه «امید جانم بازگشته » از آثار علی تجویدی؛ در دستگاه اصفهان با شعری از معینی کرمانشاهی و بازخوانی محمد معتمدی و علیرضا افتخاری را می شنوند.

استاد علی تجویدی خالق آهنگ‌های ماندگار و اصیل و نوازنده‌ای صاحب سبک ایرانی در ۱۵ آبان ۱۲۸۹ خورشیدی متولد شد و‌ آموختن موسیقی را از کودکی نزد پدرش هادی خان تجویدی آغاز کرد.

علی تجویدی را می‌توان نوازنده‌ای صاحب سبک دانست. بسیاری نوازندگی تجویدی را منحصر بفرد می‌دانند. آرشه قدرتمند و تکنیک‌های خاص او در استفاده از ظرایف موجود در موسیقی کلاسیک مثل پوزیسیون‌های بالا تا نزدیک خرک و آرشه پرانی‌های عجیب او بسیار تحسین برانگیز و زیبا بود. تجویدی فقط نوازنده خوبی نبود، بلکه استعداد و نبوغ او در آهنگسازی هم قابل ستایش بود چراکه بیشتر آهنگ‌های به جا مانده از او که در همکاری با خوانندگان مشهور ایرانی ساخته است به آثار ماندگاری در موسیقی ایران تبدیل شده و در طول زمان درخشش و تاثیرگذاری خود را از دست نداده‌اند.

علی تجویدی به ویژه در همکاری با رحیم معینی کرمانشاهی شاعر و ترانه‌سرای فقید طی سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۰ خورشیدی توانست آثار ماندگاری را در موسیقی معاصر ایران به ثبت برساند.

آلبوم «یاد استاد» در بهار سال ۱۳۷۷ با صدای علیرضا افتخاری و آثاری از علی تجویدی منتشر شد. او همچنین، منتخب چهارمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۳ بود.

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی» راساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز