به مناسبت سی‌ودومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خرداددر رادیو فرهنگ؛

پخش ویژه برنامه هایی با محور شخصیت امام خمینی (ره)

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۶۴۰
پخش ویژه برنامه هایی با محور شخصیت امام خمینی (ره)
شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت سی‌ودومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد، برنامه‌های متنوعی را درنظر گرفته است.

به گزارش برنا؛ سبوی عشق ، به رنگ آیینه، مستند روح الله ، خطابه دریا و ... از جمله ویژه برنامه‌هایی است که با محور شخصیت امام خمینی(ره)، بررسی ابعاد فرهنگی قیام 15 خرداد، تاثیر شخصیت امام خمینی(ره) بر فرهنگ و هنر جامعه ، بررسی اشعار امام خمینی ره و بررسی زمینه‌های فکری امام(ره) در آثار ایشان، روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

"سبوی عشق" پنجشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۲:۰۰ با موضوع بهره جستن  از اشعار امام خمینی در پایان نامه ها پخش می شود و “به رنگ ایینه" ۶:۱۵ صبح روز جمعه ۱۴ خرداد ؛ به بررسی اشعار عرفانی امام خمینی  اختصاص دارد ، هفت کوچه در سوگ از جمعه تا یکشنبه نیز ساعت ۹:۳۰ روی آنتن می رود ، "مستند روح الله"  ۱۱:۳۰  نیز همان روز ( جمعه) بر زندگی  امام خمینی از تولد تا رحلت گذری خواهد داشت .

"تیغ ها و ستیغ ها" مستندی  بر شکل گیری قیام پانزده خرداد مردم ورامین  است که ساعت ۱۸:۰۰ و "در روشنای صبح" ۲۱:۳۰ با موضوع مروری بر آثار علمی و اندیشه های امام صادق از دیدگاه کارشناسان  شنبه ۱۵خرداد روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

شنوندگان رادیو فرهنگ یکشنبه ۱۶ خردادماه نیز در شهادت امام جعفر صادق علیه السلام می توانند ساعت ۸:۳۰ با برنامه خطابه دریا” که مروری بر شخصیت سترگ امام صادق و برخی اندیشه های ایشان است همراه شوند  وساعت ۱۱:۰۰ می توانند چهار روایت از سیره و دانش امام صادق را در برنامه “چهار روایت صادق" بشنوند .

موضوعات دو‌برنامه زنده « صبح به وقت فرهنگ» ساعت۶:۳۰  و هفت کوچه در سوگ ساعت ۹:۳۰ نیز به مناسبت های این چند روز اختصاص یافته است .

گفتنی است ؛جریان شناسی قیام ۱۵ خرداد، بررسی تطبیقی و وجوه مشترک اشعار امام(ره) با حافظ، عرفان در اشعار حضرت امام(ره)، آیین‌های مردم خمین به مناسبت رحلت امام(ره)، فرهنگ مردم ورامین به مناسبت قیام ۱۵ خرداد، رهنمودهای امام خمینی(ره) و فلسفه انقلاب، بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی در دهه ۳۰ و نگاهی به سیاست خارجی آمریکا در آن زمان، چگونگی و چرایی حرکت مردمی در پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ در حمایت از نهضت و اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، دیدگاه‌های امام برای برپایی قسط و عدل در جامعه و ... از مباحثی است که در این برنامه‌ها مطرح می‌شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام‌ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز