در شبکه سحر؛

جسارت وهابیون به قبرستان بقیع در مستند «بهشت ماندنی است»

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۳۱۴
جسارت وهابیون به قبرستان بقیع در مستند «بهشت ماندنی است»
روایت تاثربرانگیز جسارت وهابیون در تخریب قبرستان بقیع در مستند «بهشت ماندنی است» نقد می شود.

به گزارش برنا، قبرستان بقیع از مکان‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان است. حرمت و جایگاه رفیع بقیع در بین مسلمانان دارای سابقه ای تاریخی است و   به خاطر قدوم مبارک رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام و دفن چهار تن از امامان علیهم السلام و سایر مؤمنان، شهیدان ونیکان، دارای شرافت زیادی است.

 مستند «بهشت ماندنی است» کاری از احمد ابراهیمی، نخستین مستند تاریخی و پژوهشی است که سند جنایات وهابیون در ماجرای تلخ تخریب قبرستان بقیع در 8 شوال سال 1344 هجری قمری به دست گروه های تکفیری وهابی را از زبان حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی صاحب الفصول، همراه با تصاویری از این فاجعه افشا و مظلومیت ائمه اطهار علیهم السلام در قبرستان بقیع را روایت می کند.

قبرستان بقیع از قدیمی‌ترین قبرستان‌های تاریخ اسلام است که به دستور پیامبر اسلام(ص) و بوسیله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است و مزار امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و همچنین قبور فاطمه بنت اسد، فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌الْبَنین، عباس عمومی پیامبر و تعداد زیادی از صحابه و علمای بزرگ اسلام است که در این مکان به خاک سپرده شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز