«جریان خاورمیانه» پرس تی‌وی بررسی می کند؛

احتمال جنگ تازه و خط و نشان انصارالله برای اسرائیل

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۴:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۴۳۲
احتمال جنگ تازه و خط و نشان انصارالله برای اسرائیل
احتمال شروع جنگی تازه در مناطق اشغالی و خط و نشان انصارالله یمن برای اسرائیل بخش‌های برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (Midea Stream) شبکه پرس تی‌وی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش برنا، برنامه «جریان خاورمیانه»  این هفته با اشاره به آماده شدن جناح‌های فلسطینی برای گفت‌وگو در قاهره، پیش‌بینی می‌کند که با توجه به اصرار اسرائیل برای محاصره نوار غزه و ممانعت از رسیدن کمک‌های دولت قطر به این منطقه، یک رویارویی مجدد رخ دهد.

جولیا کاسم، مفسر سیاسی از بیروت به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، به این سوالات پاسخ می‌دهد که آیا تحریکات مداوم اسرائیل نسبت به غزه و شهروندانش و محاصره این منطقه به معنای فشار عمدی برای تشدید و رویارویی است؟ آیا غزه می‌تواند دور جدیدی از تجاوزات اسرائیل را کنترل کند؟ همچنین مقاومت متعهد شده که اگر این تحریکات تا پایان هفته آینده متوقف نشود، تصمیم مهمی در مورد آتش‌بس متقابل که با میانجی‌گری مصر اعمال شده است، اتخاذ خواهد کرد. آیا عاقلانه است که با وجود تنش‌های داخلی در اسرائیل، این رژیم وارد دور جدیدی از جنگ و تجاوز شود؟

بخش دوم  برنامه «جریان خاورمیانه» نیز به بررسی سخنان سیدعبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله اختصاص دارد که اعلام کرده یمن بخشی از معادله بازدارندگی است که توسط مقاومت منطقه‌ای در مبارزه با اسرائیل ایجاد شده است. رهبر جنبش انصارالله همچنین سه مرحله را برای دستیابی به صلح در یمن با توقف تجاوز، رفع حصر و پایان دادن به اشغال شناسایی کرده است.

مروه عثمان، تهیه کننده و مجری «جریان خاورمیانه» در گفت و گو با محمد شامی، مفسر سیاسی از صنعا به ارزیابی سخنان رهبر انصارالله می‌پردازد و سوالاتی را از جمله این‌که آیا قرار است شاهد فرود موشک های بالستیک یمنی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشیم؟ و از سوی دیگر، سید عبدالملک سه گام برای صلح در یمن مشخص کرده که شامل متوقف کردن تجاوز، رفع حصر و پایان دادن به اشغال سرزمین یمن است. چرا ائتلاف اشغال‌گر به رهبری عربستان با این سه گام موافقت نمی‌کنند ، با او در میان خواهد گذاشت؟

برنامه «جریان خاورمیانه» روز سه شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنجشنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00  پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز