دختر شیخ زکزاکی از جنبش آزادی‌خواهی در نیجریه می‌گوید؛

بررسی تاثیر شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) در «آفریقا امروز»

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۶:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۲۲۲۵
بررسی تاثیر شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) در «آفریقا امروز»
تصمیم استراتژیک بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در قطع رابطه با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و تاثیر این اقدام بر آفریقا، موضوع این هفته برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی‌وی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش برنا، برنامه «آفریقا امروز» این هفته به سراغ سید حسینی مدیر مرکز اسلامی آفریقا و سهیلا ابراهیم زکزاکی دختر شیخ زکزاکی رفته و با آنها درباره تاثیرات شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) بر نهضت‌های آزادی‌خواهانه کشورهای آفریقایی و به‌طور مشخص نیجریه گفت‌وگو می‌کند. این برنامه همچنین به بررسی این اقدام در میان زنان آفریقایی و تشویق‌شان برای حضور هرچه فعال‌تر در جامعه می‌پردازد.

مبارک هنیا مجری «آفریقا روز» در گفت‌وگو با مهمانان برنامه از آن‌ها می‌خواهد در مورد آشنایی‌شان با اندیشه‌های امام خمینی(ره) سخن بگویند و نظرشان را درباره اقدام ایشان در قطع رابطه با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و تاثیراتش بر جنبش‌های آزادی‌خواهانه در قاره آفریقا و به‌طور خصوص جنبش آزادی «خواهر» در نیجریه ارائه دهند.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز