در رایو فرهنگ؛

امروز «فرزانگان فرهنگ» را بشنوید

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۹:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۲۸۹۸
امروز «فرزانگان فرهنگ» را بشنوید
برنامه «فرزانگان فرهنگ» امروز سه شنبه ۲۵ خرداد میزبان عبدالکریم جربزه‌دار؛ ناشر آثار علامه قزوینی، محقق و پژوهشگر تاریخ و ادبیات ایران است.

به گزارش برنا، علامه محمد قزوینی و نقش موثر او در پژوهش ادبی  موضوع این هفته  سلسله بزرگداشت ایشان در برنامه « فرزانگان فرهنگ » است که روز سه شنبه بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

  گفتگو از آثار علامه محمد قزوینی با  چند و چون کتاب های علامه قزوینی را که توسط انتشارات اساطیر به چاپ رسی موضوع بخث با  عبدالکریم جربزه‌دار است.

وی سی‌ونه سالی می‌شود که ناشر و  مدیر انتشارات «اساطیر» است که در حوزه‌های تاریخ ایران و اسلام، فلسفه، عرفان، ادیان، ادبیات فارسی و ادبیات غرب کتاب چاپ می‌کند. او در به طبع رساندن کتاب‌های منبع که حجیم هم هستند، تخصص دارد که نمود آن را می‌توان مجموعه‌هایی چون «تاریخ جهانگشای جوینی»، «مقالات علامه قزوینی در پنج  جلد» و چند کتاب دیگر از علامه قزوینی به چشم دید. در این برنامه عبدالکریم جربزه‌دار از مختصات آثاری از علامه قزوینی سخن خواهد گفت که خود شخصا بر نشر آنها نظارت داشته است.

عبدالکریم جربزه‌دار نویسنده، پژوهشگر حوزه تاریخ و ادبیات ایران و مدیر انتشارات اساطیر متولد شهرستان بروجرد است و در زمینه داستان‌نویسی، شعر کهنه و نو قطعاتی داشته و یادداشت‌هایی نیز در زمینه تاریخ و فلسفه ایران دارد. او در آبان ماه ۱۳۹۲ به عنوان خادم پیشکسوت نشر انتخاب شد.

برنامه «فرزانگان فرهنگ» را استاد بهروز رضوی اجرا و روایت می کنند و تهیه و تالیف این برنامه بر عهده محمد حسینی باغسنگانی است. علاقمندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را سه‌شنبه‌ها از ساعت۱۵:۳۰ رادیو فرهنگ بشنوند. همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز