با نگاهی به قوانین نظارت فرهنگی؛

پخش ویژه برنامه انتخابات را از دست ندهید!

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۹:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۹۱۲
ویژه برنامه انتخاباتی «مه شکن» کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی روز و انتخابات اختصاص دارد.

به گزارش برنا، نظارت فرهنگی براساس قانون جمهوری اسلامی ایران امروز  سه شنبه 25 خردادماه در برنامه « مه شکن» رادیو فرهنگ بررسی می شود.

در این برنامه امروز دکتر اکبر رضایی به عنوان کارشناس مجری میزبان  محمد خدادی  معاون  معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد اردکانی مدرس دانشگاه است و‌ درباره نظارت فرهنگی و‌چارچوب انها در کشور گفت و گو‌ می کند

مقوله «نظارت فرهنگی» از جمله مفاهیمی است که در روزگار ما معانی متعددی برای آن ردیف کرده اند. گاهی از آن تلقی تسامح گرایانه صرف داشته اند و گاه چنان قبض و تصلب جانکاهی را بر آن مستولی کرده اند که ذات آن به فراموشی سپرده شده است . این امر در جامعه ما طی سالیان گذشته به خوبی دیده می شود. یعنی گاهی معلق رها شده و گاهی چنان سفت و سخت اعمال شده که در نهایت در هر دو حال صفت « فرهنگی » شایسته اطلاق به آن نبوده است . فارغ از این امور باید به این نکته خاص نظر افکند که در یک « جامعه اسلامی » مقوله نظارت فرهنگی باید به چه شکل و نمای خاص و با چه ابعادی باید ظهور و بروز یابد تا « فرهنگ اسلامی » هم با قوت مولفه های خویش را در یک سطح عملی اعمال شده ببیند و هم از ابعاد وجودی آن حراست شود.

برنامه «مه شکن» به تهیه کنندگی امیررضا راز، گویندگی فاطمه اسحاق تبار و‌اجرای کارشناسی رضایی از ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

مه شکن

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز