بازیگر فیلم سینمایی«خروج» در گفت‌وگو با برنا؛

توقعات جهانگیر الماسی از رئیس‌جمهور

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۱۵۷
توقعات جهانگیر الماسی از رئیس‌جمهور
جهانگیر الماسی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، انتظارها و توقعات خود از رئیس جمهور سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد.

هنرمندان به عنوان ستون های فرهنگی کشور در حفظ و ارتقای هنر این مرز و بوم نقش موثری دارند. بدیهی است هنرمندان از رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگ و هنر توقعاتی داشته باشند که در این خصوص جهانگیر الماسی بازیگر فیلم های سینمایی «خروج»، «پشت پرده مه» و سریال های «سال های برف و بنفشه»، «در چشم باد»، «جوانی»، «پس از باران»، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با اشاره به اینکه در دولت جدید هدف از تولیدات حوزه فرهنگ و هنر بالا بردن آگاهی، دانایی، توانایی و احساس تعلق به ایران باشد. تاکید کرد انتخابات و مملکت وقتی به سامان می رسد که در کشور احزاب مختلف داشته باشیم و شخصیت هایی که به عنوان کاندید ثبت نام می کنند باید نماینده احزاب باشند.

جهانگیر الماسی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در خصوص اینکه از رئیس جمهور سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ و هنر چه توقعی دارد عنوان کرد: در دولت جدید هدف از تولید فیلم های مختلف سینمایی مشخص باشد. هدف از تولید بالا بردن آگاهی، دانایی، توانایی، احساس تعلق به این آب، خاک و خدمتگزاری به این سامانه دیرپای انسانی یعنی ایران زمین البته با ایمان به خداوند باشد. اگر این موارد در تولیدات تصویری سینما، صدا و سیما و همه نهادهایی که در فرهنگ و ارتباطات اجتماعی فعالیت می کنند رعایت شود خیلی از مشکلات حل می شود.

الماسی ادامه داد: رئیس جمهور آینده طوری رفتار کند که خود و دولتش مورد تمسخر رسانه های خارجی قرار نگیرند. یعنی آنچه که باید بر دیالوگ ها و صحبت‌های رئیس جمهور آینده حاکم باشد از روی منطق، دانش و علم و معرفت باشد نه احساسات. دوری گزینی از احساسات و هیجانات کمک می کند که به آن چیزی که مد نظر است برسیم.

این بازیگر افزود: از رئیس جمهور استدعا دارم که رئیس جمهور همه ملت ایران باشد. خیلی ارجمند است که برای اولین بار نشان دهد که رای یک ایرانی برایش ارزش دارد.

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: نیروهایی که از طرف رئیس جمهور به عنوان کارگزار و معاون های او انتخاب می شوند جزو نیروهای دانشگاهی، کار بلد و مخلص باشند. به صرف ارتباطات، القاب و شناخته شدن در یک جایگاهی نباید مسئولیت ملی را به عهده بگیرند. از  خانواده های چپاولگر نباشند که پرونده آن ها در دادگاه و بعضی از آنها هم فراری باشند.

الماسی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد فرهنگ و هنر برنامه ای ارائه ندادند گفت: مگر راجع به موضوعات دیگر برنامه ای دارند! علت این مشکلات این است که به جای توجه به جمع به فرد توجه می کنند. به نظرم اشتباه بزرگی است که نماینده ها یا رئیس جمهور به عنوان کاندیدا ثبت‌نام می شوند. در صورتی که نامزدها باید از طریق احزاب نماینده شوند.

بازیگر سریال «سال های برف و بنفشه» ادامه داد: بایستی پشتوانه کاندیداها حفظ شود. چون یک کاندیدا غیرممکن است که 4 سال فرصت این را داشته باشد روی مشکلات سیاست خارجی، داخلی، منابع اقتصادی و بازرگانی تحقیق کند. تحقیق و پژوهش درباره هر کدام از این موضوعات به زمان نیاز دارد. به نظرم فقط یک حزب می تواند این کار را انجام دهد.

بازیگر سریال «پس از باران» گفت: در واقع انتخابات و مملکت وقتی به سامان خواهد رسید که در کشور احزاب مختلف داشته باشیم. البته تعداد احزاب هر چقدر باشد فرقی نمی کند باید نمایندگان و شخصیت هایی که ثبت نام می کنند نماینده احزاب باشند. یعنی فعالیت های آنها پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد.

او افزود: به نظرم ایرادی ندارد افراد عضو احزاب شوند و هر کدام مشارکت کنند. به استان ها نیروهای مختلف بفرستند که همه چیز در تهران متمرکز نشود. چون هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری این دوره نماینده هیچ استانی نیستند و همه برخاسته از تهران هستند.

الماسی در پایان گفت: این جامعه با قانون اساسی نوشته شده و جمهوری اسلامی می تواند آنقدر زیبا اداره شود و رابطه افراد با یکدیگر تعریف شده تر و جذاب تر باشد که حد ندارد، ولی متاسفانه منافع فرقه ای و گروهی اجازه نمی دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز