معرفی فیلم هفته ؛

«سکوت بره‌ها» شاهکاری از جاناتان دمی با بازی آنتونی هاپکینز

۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۶۵۳
«سکوت بره‌ها» شاهکاری از جاناتان دمی با بازی آنتونی هاپکینز
«سکوت بره‌ها» یک فیلم دلهره‌آور ترسناک روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی محصول سال ۱۹۹۱ ایالات متحده آمریکا است که بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش برنا، فیلم «سکوت بره‌ها» بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌شده و به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

در این فیلم، کلاریس استارلینگ، کارآموز جوان اف‌بی‌آی توسط جک کرافورد مأموریت می‌یابد که با هانیبال لکتر گفتگو نماید، زیرا ممکن است بتواند به آن‌ها در پیدا کردن بیل بوفالو که آدم‌کشی زنجیره‌ای است و پوست قربانیانش را از تن جدا می‌نماید، کمک نماید.

سکوت بره‌ها در ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۱ میلادی اکران شد و ۲۷۲٫۷ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که بودجهٔ فیلم ۱۹ میلیون دلار بود. این فیلم سومین فیلمی است پس از در یک شب اتفاق افتاد و دیوانه از قفس پرید که برندهٔ همهٔ ۵ شاخهٔ اصلی جایزهٔ اسکار شد: بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی. همچنین نخستین (و تاکنون تنها) فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم در ژانر ترسناک است و نیز، پس از جن‌گیر در سال ۱۹۷۳ میلادی و آرواره‌ها در ۱۹۷۵ میلادی، سومین فیلم از این نوع است که برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.سکوت بره ها در حال حاضر با نمره ۸/۶ از ۱۰ در رتبه ۲۳ برترین فیلم های تاریخ در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها IMDB قرار دارد. بر اساس نقد های جمع آوری شده توسط وب سایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۶% را بدست آورد.

همچنین در وب سایت متاکریتیک دارای نمره ۸۵ از ۱۰۰ را بر اساس ۲۰ نقد است. در سال ۲۰۱۸ مجله امپایر سکوت بره ها را در رتبه ۴۸ فهرست ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ قرار داد.در رتبه بندی برترین تریلر های تاریخ سینمای آمریکا در سال ۲۰۰۱ که توسط بنیاد فیلم آمریکا انجام گرفت سکوت بره ها رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.همچنین شخصیت هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز بر اساس دیگر رتبه بندی بنیاد فیلم آمریکا، ۱۰۰ سال… ۱۰۰ قهرمان و شرور به انتخاب بفا در سال ۲۰۰۳ در رتبه اول بهترین شرور های تاریخ قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز