افتخاری تاکید کرد:

اثرگذاری پرس تی وی در سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی بالاست

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۳:۵۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۵۷۶۲
اثرگذاری پرس تی وی در  سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی بالاست
لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی علت اساسی موضع گیری ها علیه اخبار اخیر پرس تی وی درخصوص مذاکرات برجام را دفاع تمام قد این شبکه برون مرزی از اصول بنیادین جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و مواضع رهبری و نظام دانست.

به گزارش برنا؛ لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در ادوار مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه پرس تی وی به عنوان مهم ترین شبکه برون مرزی ایران به وظیفه خود در قبال مهم ترین مقوله سیاست خارجی ایران در شرایط حاضر یعنی برجام عمل کرده است، گفت: پرس تی وی در طی این سال ها نقش رسانه ای خودش را به خوبی ایفا می کند و در حوزه سیاست خارجه ایده های مناسب و به موقع داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این شبکه برون مرزی توانسته به خوبی از اصول بنیادین جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاست خارجی دفاع کند و مواضع رهبری و نظام را تبیین کند، عنوان کرد: پرس تی وی معمولا در برنامه هایش چنین است و در مسیر رسالتی که دارد به خوبی گام برمی دارد؛ برای همین دشمنان در مقابلش موضع گیری، گاهی تحریم و گاهی تهدید می کنند.

افتخاری درباه برخی اظهارنظرهای مسئولین دولت درباره پرس تی وی مبنی بر فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی گفت: کسانی همواره در طیف شایعه سازی هستند و می خواهند از هر فرصتی استفاده کنند از این جهت که حاضر نیستند که اشکالات خودشان را برطرف کنند. بنابر این هر کس را که مخالف آن ها باشد، مورد اتهام قرار می دهند و چون قادر به تحمل نظر مقابل نیستند، به اتهام زنی روی می آورند.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر ناموثق بودن اخبار پرس تی وی از مذاکرات وین گفت: کلان گویی و کلی گویی که فایده ندارد. باید مصداق را بگویند تا بررسی شود. اینکه بدون هیچ پشتوانه معتبری گفته شود که اخبار پرس تی وی معتبر نیست یا چنین است و چنین نیست، قطعا کار راحتی است؛ ولی مهم این است که بیایند بر اساس مصداق  بگویند به این دلیل یا به آن دلیل این مورد فرضا اشتباه است یا این مورد صحیح است. کلی گویی راه به جایی نمی برد.

افتخاری اثرگذاری شبکه ای مانند پرس تی وی در بحث های سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی را بسیار زیاد دانست و عنوان کرد: پرس تی وی در اطلاع رسانی بسیار می تواند موثر عمل کند و در روشنگری بسیاری از شایعات مفید باشد. بالاخره نیاز است تا منبع معتبری باشد که حقایق را منتشر می کند.

وی درباره حقایقی که پرس تی وی تاکنون درباره برجام منعکس کرده است، گفت: در شبکه پرس تی وی معمولا به موقع موضع گیری می شود و مطالب خوب و دقیقی در این شبکه مطرح می شود و به طور کلی اطلاع رسانی خوبی صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز