در رادیو فرهنگ؛

بررسی ابعاد سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ در آقای رییس

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۹:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۶۰۵۴
بررسی ابعاد سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ در آقای رییس
ویژه برنامه «آقای رئیس» کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که در برنامه امروز ۳۱خردادماه، ابعاد سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ تشریح و بررسی می‌شود.

به گزارش برنا؛ ویژه برنامه انتخاباتی "آقای رئیس" در برنامه آخرین روز از ماه خردادماه به بررسی ابعاد‌ سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ اختصاص دارد و در این برنامه ،سید مصطفی خوش چشم؛ کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجه و مسئول بین الملل خبرگزاری فارس و عبداله متولیان؛ کارشناس مسائل سیاسی به عنوان کارشناسان برنامه  انتخابات ۱۴۰۰  را از بعد سیاسی  بررسی می کنند‌.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۱۴۰۰ سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران از ساعت ۷ صبح ۲۸ خرداد تا ۲ بامداد ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ به وقت تهران برگزار و در آن سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آراء مردم انتخاب شد. این انتخابات همزمان با شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. مشارکت مردم در این انتخابات، ۴۸/۸٪ اعلام شد. همچنین ۱۲/۹٪ از مجموع آرای اخذ شده را، آرای باطله تشکیل دادند . به علاوه آرای باطله، حدود ۴۰۰ هزار برگه اخذ نشده نیز وجود دارد، یعنی توسط مشارکت کنندگان به صندوق انداخته نشده‌است.

ابعاد  سیاسی انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و به‌خصوص دوگانه "رای دادن یا ندادن" که رسانه های غربی بر آن اصرار داشتند و عدم توجه مردم به این تبلیغات رسانه ای و‌همچنین اهمیت این میزان مشارکت مردمی در مناسبات سیاسی در این برنامه  بدون ملاحظات حزبی و‌گروهی بررسی می شود.

برنامه «آقای رئیس» ساعت ۱۱:۰۰ روی موج ۱۰۶ مگاهرتز و ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز