در رادیو فرهنگ؛

«خراسان در خراسان» با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب روی آنتن می رود

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۱:۴۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۶۶۴۹
«خراسان در خراسان» با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب روی آنتن می رود
رادیو فرهنگ با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب ویژه برنامه «خراسان در خراسان» را روی آنتن می برد.

به گزارش برنا؛ بررسی شعر رضوی با حضور شاعران موضوع ویژه برنامه «خراسان در خراسان» رادیو فرهنگ  است که در روز میلاد امام رضا علیه السلام به همت گروه ادب و هنر پخش می شود.

مرتضی صداقت گو مدیر گروه ادب و هنر گفت : سه شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مناسبت دهه کرامت و ایام میلاد امام رضا علیه‌السلام، برنامه خراسان در خراسان ویژه بهترین اشعار رضوی با همکاری شهرستان ادب تقدیم شنوندگان می شود.

وی ادامه داد :اگر دواوین شاعران مسلمان پارسی زبان را مرور کنیم، خواهیم دید که از زمان شکل گیری ادبیات فارسی تا به امروز، اکثر شاعران مسلمان با افتخار و مباهات اشعاری را به ساحت ملکوتی عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تقدیم کرده اند که در این برنامه برخی از آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

صداقت گو تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شعر رضوی پس از انقلاب اسلامی به لحاظ کمی  گسترش پیدا کرد و برگزاری کنگره‌های شعر رضوی به خلق آثار فراوانی در جای‌جای کشور کمک کرده و آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم در این موضوع بی‌تاثیر هم نبوده اما به نظر می‌آید که حوزه شعر رضوی بیشتر از این ظرفیت دارد که نگاه‌های تازه پیرامون آن در شعر شاهد باشیم به همین منظور در این برنامه علاوه بر خوانش اشعار نکاتی در خصوص گسترش مضامین و سبک شعری بیان می شود.

صداقت گو در خصوص دیگر بخش های برنامه خراسان در خراسان بیان داشت : در این برنامه مرتضی امیری اسفندقه از شاعران خوب کشورمان و‌سید ابوطالب مظفری شاعر افغانستانی نیر شعرخوانی خواهند داشت و به بررسی اشعار رضوی می پردازند همچنین پخش نغمه ها و‌نواهای منحصر به فرد رضوی از دیگر بخش هایی است که تقدیم شنوندگان می شود .

وی به برخی از شاعرانی که در شعر رضوی صاحب نام هستند اشاره کرد و و از دعبل خزایی، ابونواس اهوازی، ابن یمین فریومدی، مهدی اخوان ثالث، فریدون توللی، رهی معیری، کفاش خراسانی، حبیب‎الله چایچیان،غلامرضا شکوهی، محمدجوادغفورزاده (شفق)، جواد اسلامی، مریم کرباسی، جواد حیدری، سید محمد بابامیری، محمدسعید میرزایی،  سعید بیابانکی، محسن رضوانی، محمود حبیبی کسبی،‌ امیر ارجینی، مجید سعدآبادی، سیدعلی لواسانی، جواد شیخ الاسلامی و .... به عنوان شاعران شعر رضوی یاد کرد  که در این برنامه به شعر برخی از آنها پرداخته می شود .

علاقه مندان می توانند برنامه « خراسان در خراسان» را به تهیه کنندگی معصومه علوی نکو و گویندگی راضیه گردکاهد روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز