در رادیو فرهنگ؛

نگاهی به ثبت ملی هنر منبت همدان در «هفت اورنگ»

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۵۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۷۱۱۹
نگاهی به ثبت ملی هنر منبت همدان در «هفت اورنگ»
ثبت ملی هنر منبت همدان و ثبت جهانی منبت ملایر در میراث ناملموس جهانی اهمیت ویژه دارد که چهارشنبه دوم تیرماه در برنامه هفت اورنگ رادیو فرهنگ بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ زهرا شیرزادی، کارشناس توسعه در ترویج صنایع دستی همدان در این برنامه با توجه به اینکه در اواخر سال ۹۸ منبت ملایر از استان همدان یکی از این سه شهری بود که در فهرست شهرهای جهانی قرار گرفت در این خصوص مطالبی را بیان می کند.

حمیرا فراتی گزارشگر برنامه‌نیز به هنری با نیم قرن و اندی قدمت که بر پیکر بی‌جان چوب زندگی داد و رویش امروزش جهان را جانی دوباره بخشید می پردازد.

ملایر جنوبی‌ترین شهر استان همدان که پنج هزار کارگاه ثبت شده، ۹ هزار استادکار و منبت کار و ۲۵ هزار هنرمند مبل و منبت را در دل خود پرورش داده، امروز در قامت هنری جهانی قد علم کرده است، هنری که پاورچین پاورچین بر کنج خانه‌های دوست‌دارانش در هر گوشه گیتی جا خوش می‌کند.

نصب ‌نماد منبت در میادین اصلی شهر، برپایی نمایشگاه‌های دائمی، ساخت و پخش تیزرهای تبلیغاتی از رسانه ملی، راه‌اندازی رشته‌های چوب و منبت در دانشگاهها، آموزش بانوان در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، ایجاد پژوهشکده تحقیقاتی مبل و منبت و مرکز نوآوری مبل و منبت در دانشگاه آزاد اسلامی و ملی ملایر از جمله ده‌ها اقدام در شهر ملی منبت و ثبت جهانی این هنر است.

هفت اورنگ کاری از گروه ادب و هنراست که ساعت ۲۰:۰۰ به تهیه کنندگی حسین رحمانی، اجرای کارشناسی حامد موسوی،  برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز