از فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تا گام های حیاتی برای رسیدن به اهداف بزرگ در"جوانه ها"

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۱:۵۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۷۱۹۱
از فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تا  گام های حیاتی برای رسیدن به  اهداف بزرگ درجوانه ها
مجله «جوانه ها» که برنامه ای با اجرای نوجوان است پنج شنبه ۳ تیر ماه از موضوعی چون صرفه جویی تا مصرف آب تا بخش های متنوع دیگر دارد.

به گزارش برنا؛  برنامه این هفته "جوانه ها" در بخش اصلی با اشاره به کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف به فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب اختصاص دارد.

جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است. به همین علت، اقدام برای صرفه جویی در مصرف آن نه تنها باعث کاهش هزینه می شود، بلکه برای کشور و نسل های آینده نیز مفید خواهد بود،جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان ها وجود دارد، اما اغلب خود را درگیر این مسئله نمی کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند. در برنامه جوانه های امروز به موضوع صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ مرتبط با آن پرداخته می شود.

در بخش گردشگری برنامه نیز شنوندگان با خانه ی کرد آشنا می شوند،از جمله بناهای تاریخی سنندج که البته نماد فرهنگ و هنر و اصالت و هویت مردم کرد نیز می باشد عمارت آصف است که از آن به عنوان خانه ی کُرد یاد می شود که موزه ی مردم شناسی اقوام کرد و البته بزرگترین موزه ی مردم ‌شناسی در ایران است که یک قوم خاص (قوم کرد) را معرفی می کند. در این خانه می توان با جنبه های مختلفی از زندگی مردم کرد اشنا شد و از تماشای خود خانه و آنچه در آن قرار دارد کمال لذت را برد.

در برنامه امروز کتابی ویژه ی  نوجوانان اثر "بورلی کلی یرلی" معرفی می شود.

 بورلی کلی یرلی، زاده ی 12 آوریل 1916، نویسنده ی آمریکایی کتاب های کودک و نوجوان است.بورلی، دوران کودکی را در مزرعه ای واقع در یام هیل ایالت اورگان گذراند. بورلی کلی یرلی در 2 آوریل 2016، تولد صد سالگی خود را جشن گرفت. از او به عنوان یکی از نخستین نویسندگان ادبیات کودکان یاد می‌شود که برای شخصیت‌های داستانش که اغلب کودکان طبقه متوسط هستند، احساسات واقع گرایانه را به تصویر می‌کشا جمله کتاب های او مجموعه «رامونا» است .

در بخش «خوشمزه» مجله "جوانه ها" شنوندگان با طرز تهیه کوفته ریزه آشنا می شوندو در ادامه با بخش تکنولوژی؛ در رابطه با معرفی برنامه های کاربردی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان مطالبی بیان می شود.

گام های حیاتی برای رسیدن به  اهداف بزرگ، موضوع دیگری است که در بخش "ما میتوانیم" از مجله جوانه ها بدان پرداخته می شود.

برنامه "جوانه ها" را با اجرای تعدادی از نوجوانان  به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز