درخواست شکرخدا گودرزی از رئیس‌جمهور منتخب برای توجه ویژه به هنر

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۲:۳۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۷۲۴۰
درخواست شکرخدا گودرزی از رئیس‌جمهور منتخب برای توجه ویژه به هنر
یک نویسنده و کارگردان تئاتر از رئیس‌جمهور منتخب خواست که در دولت خود به مطالبات هنرمندان بیش از پیش توجه کند و آنها را تنها زینت‌المجالس نداند.

به گزارش روی خط رسانه برنا؛ شکرخدا گودرزی (نویسنده و کارگردان تئاتر) در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور منتخب) خواستار توجه بیش از پیش دولت به هنرمندان و به ویژه تئاتر شد.

متن نامه این هنرمند به شرح زیر است:

حضور رئیس جمهور محترم جناب آقای سیدابراهیم رئیسی

جناب آقای رئیسی!

هرچند در هیچ کدام از مناظرات و موضع گیری‌های شما و دیگر نامزدهای ریاست جمهوری حرفی از هنر و هنرمندان در میان نبود اما شما به عنوان رئیس جمهوری که خود را وامدار مردم می‌دانید نه یک قشر خاص، در نظر داشته باشید شما رئیس جمهور هنرمندان هم هستید.

هنرمندان در طول سال‌های پس از انقلاب به طرق مختلف و وعده‌های هرگز اجرا نشده به میدان انتخابات آمدند و از کاندیداها حمایت کردند ولی متاسفانه پس از انتخابات به کلی فراموش شدند.

جناب آقای رئیسی هنرمندان کشور، خصوصا هنرمندان تئاتر که ارتباطشان با مخاطب به شکل رو در رو و نفس به نفس است در سال‌های گذشته از نظر معیشتی و کاری در وضعیت بسیار نامناسبی بودند و با هجوم ویروس نانجیب کرونا خیل عظیمی از هنرمندان تئاتر بیکار شدند و در حال حاضر بسیاری از هنرمندان تئاتر به سختی قادر به تامین معاش خود، پرداخت حق بیمه و رفع نیازهای روزانه‌ی خود هستند!

دولت دوزادهم در عرصه‌ی حمایت از هنرمندان هیچ اقدام جدی انجام نداده است و در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای ست که بسیاری از هنرمندان صاحبنام یا گوشه‌ی عزلت و خاموشی و فراموشی گزیده‌اند یا می‌خواهند به تئاتر فکر نکنند یا از تئاتر انصراف داده‌اند...

جناب آقای رئیسی شما گفتید: رسانه‌ها درباره‌ی وزرای کابینه گمانه‌زنی نکنند! بنابراین امیدواریم با مشاوره‌ی نهادهای صنفی و خبرگان هنری، حتی آنهایی که به شما رای نداده‌اند وزیری را انتخاب کنید که نه تنها با عرصه‌ی فرهنگ و هنر آشنا باشد بلکه راه تعامل و پاسخگویی به مطالبات جامعه‌ی هنری را نیز وظیفه‌ی خود بداند. وزیری را انتخاب کنید که به سالن‌های تئاتر رونق ببخشد، به شکوفایی موسیقی و درخشش سینما و اعتلای هنرهای تجسمی و رونق صنایع دستی باور داشته باشد. باور داشته باشد هنر موجب اعتلای روح انسانهاست زینت‌المجالس نیست!

با تشکر شکرخدا گودرزی

منبع: ایلنا

نظر شما