معرفی فیلم؛

«بانی و کلاید» فیلمی گنگستری از ماجرای واقعی یک زوج تبهکار

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۷۶۲۳
«بانی و کلاید» فیلمی گنگستری از ماجرای واقعی یک زوج تبهکار
«بانی و کلاید» فیلمی آمریکایی، به کارگردانی آرتور پن، محصول سال ۱۹۶۷ است.

به گزارش برنا، «بانی و کلاید» بر اساس ماجرایی واقعی در رابطه با یک زوج بانک‌زن به‌نام‌های بانی پارکر و کلاید بارو که در دهه ۱۹۳۰ توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده‌ بودند، ساخته‌ شده‌است.

«بانی و کلاید» در چهلمین مراسم جایزه اسکار، موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلم‌برداری شد.

«بانی و کلاید» برمبنای زندگی دو شخصیت واقعی در دوران رکود اقتصادی امریکا (دهه‌ی ۱۹۳۰)، و نمونه‌ای مثال‌زدنی از ضدقهرمان‌های محبوب سینما، سرفصلی در سینمای گنگستری گشود که بر فیلم‌های پس از خود تأثیر فراوان گذاشت.

«بانی و کلاید» همچنین نمونه‌ای از بارقه‌های نگاه اجتماعی در سینمای دهه‌ی ۱۹۶۰ امریکا، و گرایش اجتماعی در سینمای گنگستری است که خشونتی بی‌واسطه را وارد این ژانر کرد. فیلم در زمان خود، چندان که انتظار می‌رفت مورد توجه قرار نگرفت و حتی با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد، اما به‌ سرعت و با توجه به نفوذ و تأثیرش، منتقدان در دیدگاهشان نسبت به این فیلم بازنگری کردند.

خلاصه داستان:

این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی در رابطه با یک زوج بانک‌زن و سارق به‌نام‌های «بانی پارکر» و «کلاید بارو» که در دهه ۱۹۳۰ توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده‌ بودند، ساخته‌ شده‌ است.

بانی الیزابت پارکر و کلاید چستنات بارو زوج سارق و قانون‌شکن آمریکایی بودند که به سبب درگیریهای متعددشان با پلیس و همچنین انعکاس شورانگیز ماجراجویی‌های آنها در روزنامه‌ها به بدنامی مشهور شده بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز