بنجامین نورتون در واکنش به توقیف دامنه اینترنتی وب‌سایت پرس تی‌وی توسط آمریکا:

اطلاع رسانی غلط از نظر آمریکا اخباری است که شنیده شدنشان را دوست ندارد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۸:۲۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۹۰۴۸
اطلاع رسانی غلط از نظر آمریکا اخباری است که شنیده شدنشان را دوست ندارد
بنجامین نورتون، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی و سردبیر خبرگزاری «گری‌زون» در اسپانیا، اقدام پلیس فدرال آمریکا در توقیف دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس تی وی را نشان از دیکتاتوری جهانی این کشور توصیف و عنوان کرد وقتی دولت آمریکا حرف از اطلاع رسانی غلط می زند، منظورش در حقیقت اطلاعات و اخباری است که واشنگتن شنیده شدن آن‌ها را دوست ندارد.

به گزارش برنا، بنجامین نورتون، نویسنده و خبرنگار در واکنش به این اقدام خلاف قانون دولت آمریکا در توقیف دامنه وب‌سایت پرس تی وی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «امپراطوری آمریکا فکر می کند که این حق را دارد تا هر رسانه‌ای را در هر نقطه‌ای از جهان سانسور کند. این یک دیکتاتوری جهانی واقعی است.»

وی در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه پرس تی وی نیز عنوان کرد: «باورکردنی نیست که دولت آمریکا در حالی که دیگر کشورها را به نقض آزادی رسانه ها متهم می کند، خود دست به توقیف اموال و دارایی ها رسانه های خارجی از جمله رسانه های ایران و یمن می زند. این امری بسیار عجیب است چراکه تبلیغات رسانه ای بسیار زیادی برای اهریمن جلوه دادن ایران در جهان غرب وجود دارد؛ به عنوان مثال، دولت آمریکا ادعا می کند که سپاه یک سازمان تروریستی است که این ادعایی مضحک است. این نقض فاحش آزادی بیان و آزادی رسانه هاست. چنین ادعایی از سمت دولتی که خود تحت لوای دفاع از آزادی بیان، دموکراسی و آزادی های مدنی، در امور کشورهای خارجی دخالت می کند و حتی دست به کودتا می زند، امری خنده دار است.»

نورتون افزود: «این ادعا که پرس تی وی و المسیره و... اطلاع رسانی غلط می کنند، بسیار مضحک است. وقتی دولت آمریکا حرف از اطلاع رسانی غلط می زند، منظورش در حقیقت اطلاعات و اخباری است که واشنگتن شنیده شدن آن‌ها را دوست ندارد و بارها دیده ایم که دولت آمریکا از این اصطلاح برای سانسور نه تنها رسانه های خارجی، بلکه رسانه های داخلی این کشور استفاده می کند. این اقدام مذبوحانه برای کنترل جریان جریان اطلاعاتی است که واشنگتن اختیار آن را از دست داده است. با آزادتر شدن جریان اطلاعات و دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی در تلفن های همراه، دولت آمریکا بیش از پیش در خصوص کنترل دسترسی مردم به اطلاعات اقتدارگر شده است.»

وی ادامه داد: «این توسل آشکار به استانداردهای دوگانه است. استاندارد دوگانه این است که رسانه های تحت هدایت دولت های غربی، گویی مشکلی ندارند و به زغم شرکت های بزرگ فناوری "مستقل" هستند؛ اما رسانه های خبری شرق و "جهان جنوب" که تحت هدایت کشورهایی هستند که آمریکا آن ها را هدف پروژه تغییر رژیم قرار داده، از سوی غرب، سراسر پروپاگاندایی به شمار می روند و این امری به شدت ریاکارانه است.»

این روزنامه نگار و نویسنده سرشناس در حالی به ریاکارانه بودن رفتار آمریکا در قبال رسانه ها تصریح کرد که شامگاه سه شنبه، یکم تیر وزارت دادگستری آمریکا دست به توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی وی زد. اقدامی که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض روزنامه‌نگاران، شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای مواجه و محکوم شد.

شبکه پرس تی وی نیز در واکنش به راهزنی رسانه ای آمریکا، آن را اقدامی در راستای ستیز همیشگی واشنگتن با آزادی بیان توصیف و اعلام کرد که وب سایت این شبکه از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه های محلی در سراسر جهان در دسترس بوده و کاربران می توانند از طریق آدرس presstv. ir   محتوای صفحات این وب سایت را مشاهده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز