اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۹:۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۹۵۴۲
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 7 تیرماه به شرح زیر است.

هانیه توسلی «چهره به چهره» مقابل دوربین رفت

فیلم داستانی «چهره به چهره» با بازی هانیه توسلی کلید خورد.

حضور عوامل سریال «صبح آخرین روز» در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما؛

حضور شهید شهریاری را حس می‌ کردیم

عوامل سریال «صبح آخرین روز» مهمان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما بودند. یکشنبه 6 تیر حسین تبریزی، کارگردان، مصطفی علمی فرد، تهیه کننده به همراه کاوه خداشناس در نقش شهید مجید شهریار، سپیده خداوردی در نقش همسر شهید شهریاری، مهران رجبی در نقش پدربزرگ و حمیدرضا عطایی عظیمی در نقش مامور امنیتی و سید محسن لطیفی، مدیر کل صداوسیمای مرکز زنجان در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صدا و سیما (162) حضور یافتند و بعد از یک ساعت، گفت و گوی بی واسطه با مخاطبان، در نشست خبری این سریال شرکت کردند.

رقیب های نوین سینما در عصر زندگی دیجیتال

دکتر رقیه محمدزاده کارشناس رسانه و منتقد سینما در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری برنا به موضوع رقبای جدید سینما در عصر دیجیتال پرداخته است.

معرفی کتاب؛

بررسی تعاریف گوناگون از مفهوم ایدئولوژی در «درآمدی بر ایدئولوژی»

"تری ایگلتون" در کتاب "درآمدی بر ایدئولوژی" به ارائه و بررسی تعاریف گوناگونی که تاکنون از مفهوم ایدئولوژی به دست آمده می پردازد .

معرفی فیلم؛

«اینک آخرالزمان» یکی از برترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما

«اینک آخرالزمان» محصول ۱۹۷۹، فیلمی حماسی، ماجراجویی و جنگی واقع شده در جنگ ویتنام است.

حسن مشگلاتی نویسنده سینما و تلویزیون مدعی شد؛

فیلمنامه «پس از باران»، «پلیس جوان» و «سفر سبز» را من نوشتم اما نام شخص دیگری در تیتراژ مطرح شد / گفتند نمی‌خواهیم مدام نامت تکرار شود!

حسن مشگلاتی نویسنده سریال‌های «کت جادویی» و «سامیه» با اشاره به روزهای پرکار بودنش در تلویزیون تأکید کرد که به دلیل تکرار شدن نامش در تیتراژ سریال‌های مختلف با وجود اینکه متن آثاری چون «پس از باران»، «پلیس جوان»، «سفر سبز» و... را نوشته است نام شخصی دیگر را به عنوان نویسنده مطرح کردند.

سعید مستغاثی منتقد سینما:

حتی برنده شدن نخل طلا هم نمی‌تواند دلیلی بر مهم بودن اصغر فرهادی باشد

سعید مستغاثی منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه جشنواره‌های مختلف دنیا از جمله جشنواره فیلم کن سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کنند تأکید کرد که حتی برنده شدن نخل طلا هم نمی‌تواند دلیلی بر مهم بودن اصغر فرهادی باشد.

حسن نجاریان در گفت‌وگو با برنا؛

تهیه کننده ها صنف ندارند!/ رسانه ملی با شبکه نمایش خانگی جوانمردانه رقابت کند/ شبکه نمایش خانگی رقیب قدرتمند تلویزیون/ بعضی قراردادها باعث شگفتی و دردسر می شوند!/ دستمزدهای کم تلویزیون بازیگران را به شبکه نمایش خانگی می برد

با افزایش تولیدات شبکه نمایش خانگی در ایام کرونا اکثر سینماگران به سمت سریال سازی در شبکه های خصوصی پیش رفته اند. در این شرایط برای بررسی تاثیر این حجم از تولید با توجه به پرداخت دستمزدهای بالای شبکه نمایش خانگی بر دستمزد بازیگران تلویزیون و هزینه های تولید در سال جاری، خبرگزاری برنا در مصاحبه با تعدادی از تهیه کننده های سینما و تلویزیون به این موضوع پرداخته است. حسن نجاریان تهیه کننده سریال «جشن سربرون» و بازیگر فیلم های «درخت گردو»، «سرو زیر آب»، «دختر شیطان» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا معتقد است: شبکه نمایش خانگی رقیب قدرتمندی برای تلویزیون محسوب می شود چون با پرداخت دستمزدهای بالا در انتخاب بازیگران تاثیر گذاشته و آن ها را از تلویزیون دور کرده است و در این میان اگر تهیه کننده ها صنف مستقلی داشتند هزینه های فیلم سازی بی رویه بالا نمی رفت و یکسری از اختلافات پیش نمی آمد.

موافقت شورای ساخت با چهار فیلم نامه

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با چهار فیلمنامه موافقت کرد.

شهاب حسینی:

هنر سینما یک زبان است و عباس کیارستمی اندیشمند، ادیب و متفکر به زبان و ادبیات سینما بود

جشنواره جایزه بین المللی «عکس۵» اول تیرماه همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و نمایندگانی از ۱۰ سفارت هلند، رومانی، فرانسه، اتریش، استرالیا و... در موزه سینما برگزار شد.

به دلیل ابتلا به بیماری کرونا؛

موسیقیدان،نوازنده سنتور و پیشکسوت موسیقی در بیمارستان بستری شد

مسعود شناسا نوازنده، موسیقیدان و پژوهشگر پیشکسوت موسیقی ایرانی به دلیل ابتلای به کرونا در بیمارستان بستری شد.

درکانال اردوی شبکه سحر؛

پخش گزارشی از «جشنواره بین المللی فیلم فجر»

گزارشی از سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای مخاطبان اردو زبان شبکه سحر پخش خواهد شد.

«سریع و خشن» در گیشه آمریکا رکورد زد

قسمت نهم از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» با اختلافی ۲۰ میلیون دلاری، رکورد بیشترین فروش در گیشه پساکرونایی آمریکا را شکست.

تا پایان تیرماه ۱۴۰۰؛

مهلت ارسال آثار به جشنواره سرود آوای کتابخانه تمدید شد

مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سرود آوای کتابخانه به دلیل استقبال علاقه مندان تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

در نشست سریال «صبح آخرین روز» مطرح شد؛

فیلمنامه «صبح آخرین روز» با کمترین اشکالات و انتقادات مواجه شد

عوامل سریال «صبح آخرین روز» با محور زندگی شهید شهریاری بیان کردند که تلاش داشتند حقیقت زندگی شهید شهریاری را نمایش دهند.

محمد صراف خبر داد:

عسگرپور دبیر انجمن صنفی وی.‌او.دی شد/ بازگشت فیلیمو و نماوا به صنف

رئیس انجمن صنفی وی‌اودی با اشاره به تصمیم‌های جدید این صنف از انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان دبیر جدید و بازگشت دو پلتفرم فیلیمو و نماوا به فعالیت‌های این صنف خبر داد.

مراسم یادبود زنده‌یاد علی مرادخانی برگزار شد

در پی درگذشت ناباورانه زنده‌یاد مرحوم علی مرادخانی، عضو هیئت مؤسس و نایب رییس انجمن دوستی ایران و چین، مدیر موزه موسیقی و معاون اسبق هنری وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی، مراسم یادبودی در روز یکشنبه مورخ 30/03/1400 به همت انجمن دوستی ایران و چین برگزار شد. در این مراسم که به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا به صورت مجازی و در یکی از پلتفرم‌های ایرانی برگزار شد، رییس، اعضای هیئت مدیره، شماری از اعضای انجمن دوستی ایران و چین و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به شخصیت فرهنگی و هنری مرحوم مرادخانی حضور داشتند.

فراخوان دومین جشنواره تئاتر کافه‌ای اتفاق منتشر شد

«دنا تارفی» دبیر جشنواره تئاتر کافه‌ای اتفاق، از برگزاری دوره دوم این رویداد در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز