خاطرات دکتر علی عسکری در تولد رادیو ورزش زنده شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۸:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۰۱۱۸
خاطرات دکتر علی عسکری در تولد رادیو ورزش زنده شد
رئیس رسانه ملی در سالروز 23 سالگی رادیو ورزش با بازگویی خاطرات دوران جوانی خود گفت: گرچه به فوتبال علاقه‌مند بودم، اما در دانشگاه دو رشته ورزشی را انتخاب کردم، یکی کوهنوردی که به کوه‌های مرتفع می‌رفتیم و دیگری جودو که در آن زمان به‌عنوان ورزش حرفه‌ای انتخاب و پیگیری کردم. حتی استادم می‌گفت این رشته را به‌صورت حرفه‌ای و برای قهرمانی پیگیری کنم که این کار را نکردم.

به گزارش برنا؛ دکتر علی عسکری با حضور روی خط زنده مراسم جشن تولد بیست‌وسه‌سالگی رادیو ورزش که با حضور مقامات و مسئولان ورزشی کشور ازجمله رئیس کمیته المپیک، وزیر و معاونان وزارت ورزش و معاون صدا برگزار شد، گفت: بدون ورزش نمی‌توان زندگی کرد، زیرا بخش ویژه‌ای از نشاط انسان ناشی از ورزش است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های رادیو ورزش را چه از طریق رادیو یا برنامه کاربردی ایرانصدا پیگیری و رصد می‌کند، گفت: زمان‌هایی که مسابقات ورزشی برگزار می‌شود یا در حرکت هستم، از طریق ایرانصدا یا رادیو این رویدادها را پیگیری می‌کنم و در جریان برنامه‌های رادیو ورزش هستم. همین‌جا از گزارش‌های خوب و پرشور رادیو ورزش قدردانی می‌کنم.

رئیس رسانه ملی درباره نقش رادیو در کمک به ارتقای ورزش همگانی هم گفت: ورزش عامل نشاط‌بخش جامعه است و هر چه ورزش همگانی‌تر شود، نشاط جامعه رشد می‌کند.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به ارتقای ورزش همگانی کمک می‌کند، گفت: ما به‌عنوان رسانه به نقش و مسئولیت خود واقفیم و در اجرای آن تلاش می‌کنیم، در همین حال مسئولان میدانی ورزشی هم باید برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به پخش و پوشش گسترده پیاده‌روی‌های خانوادگی در روزهای تعطیل پیش از شیوع کرونا گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک به ارتقای ورزش همگانی به افزایش نشاط اجتماعی و سلامت عمومی‌کمک کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به در پیش بودن المپیک تصریح کرد: رادیو ورزش در این ایام می‌تواند در جذب مردم موفق باشد، زیرا با توجه به اختلاف ساعت با توکیو، امکان اینکه مردم بیشتر از رادیو استفاده کنند، افزایش می‌یابد.

دکتر علی عسکری در پایان با ابراز امیدواری دراین‌باره که ورزشکاران ایرانی در المپیک افتخارآفرین باشند، گفت: ان‌شاءالله ورزشکارانمان در این میدان هم بدرخشند، مدال بیاورند و افتخار و عزت‌آفرین شوند و رادیو ورزش هم مثل همیشه با گزارش‌های گرم و غرورآفرین، پیام‌آور شادی و غرور برای ملت بزرگ ایران باشد.

رادیو ورزش از ۸ تیر ماه سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت ۱۲ ساعته آغاز کرد که این اتفاق با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان بود و در ایام دهه فجر همان سال به ۱۶ ساعت و در اسفند ماه به ۱۸ ساعت و در سال ۸۲، به ۲۰ ساعت افزایش پیدا کرد و در نهایت در سال ۸۹ برنامه‌ها به صورت ۲۴ ساعته پخش شد.

ماموریت رادیو ورزش ترویج و تقویت ورزش همگانی به منظور رسیدن به یک جامعه سالم، پرنشاط و انعکاس افتخارات بین المللی در عرصه ورزش است.

نظر شما