در رادیو فرهنگ؛

معرفی کتاب "شمس تبریزی" در «کیمیای کلمات»

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶۸
معرفی کتاب شمس تبریزی در «کیمیای کلمات»
کتاب شمس تبریزی در برنامه «کیمیای کلمات»جمعه ۱۱ تیر ماه معرفی می شود.

به گزارش برنا ؛ در برنامه کیمیای کلمات این هفته دکتر بهرام پروین گنابادی به عنوان کارشناس مجری به معرفی کتاب "شمس تبریزی" از سلسله کتاب های "از ایران چه می‌دانم" اثر دکتر "پروانه عروج نیا" می پردازد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی، مشهور به شمس تبریزی، از عرفای قرن هفتم و شخصیتی بسیار موثر در تحول احوال جلال الدین محمد بلخی است. از زندگی و احوال روحی و معنوی این عارف نامدار، بسیار کم می دانیم و اگر مقالات وی یافت نمی شد، تصور می شد چنین شخصی اصلا وجود نداشته یا تحول حال مولانا چندان ارتباطی با احوال و افکار وی نداشته است و او تنها بهانه و جرقه ای برای تغییری عظیم در شخصیت مولانا بوده است. اما مقالات شمس سندی است بر وجود وی و مقام معنوی اوست.

گفتنی است ،کتاب از ایران چه می دانم 147 شمس تبریزی به قلم پروانه عروج نیا توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی در موضوع شعرنو منتشر شده است ،نویسنده این اثر ، دکتر پروانه عروج‌نیا؛ عضو هیأت علمی، پژوهشگر و مشاور گروه عرفان، متولد ۱۳۴۱ تهران است. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ادیان و عرفان و دکتری عرفان اسلامی از دانشگاه تهران است. این مؤلف و مترجم به زبان‌های انگلیسی و آلمانی تسلط دارد و تاکنون کتاب‌های بسیاری تألیف کرده است.

«کیمیای کلمات »روایتی نو از متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری است که درباره این آثار نگاشته شده اند و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی  از رادیو فرهنگ‌پخش می شود و علاقه مندان می توانند روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز