در رادیو فرهنگ؛

بررسی ماهیت حقوق بشر آمریکایی در "قلمرو فرهنگ"

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۹:۲۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۱۱۸۴
بررسی ماهیت حقوق بشر آمریکایی در قلمرو فرهنگ
برنامه« قلمرو فرهنگ» شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ با موضوع ماهیت حقوق بشر آمریکایی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش برنا؛ حقوق بشر در معنایی کلی به مجموعه قوانین، مصونیت‌ها و امتیازاتی گفته می‌شود که در صورت عدول و یا تجاوز دولت‌ها از آن، مجامع بین المللی می‌توانند از افراد ذی حق در مقابل دولت‌ها حمایت کنند. ادعای حقوق بشری استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با عملکرد آنها در سطح جهان به واقع حقوق بشر آمریکایی را در دنیا به نمایش گذاشته است و رهبر معظم انقلاب به درستی چنین نامی را برای حقوق بشری آنها برگزیده اند.

در برنامه « قلمرو فرهنگ» امروز باتوجه به اینکه رهبری  در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر فرمودند: «خوب است هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است.»به موضوع ماهیت حقوق بشر آمریکایی به عنوان منشأ بسیاری از تفاوت‌ها در ماهیت و مصادیق حقوق بشر پرداخته می شود.

در این برنامه با حضور «دکتر امیرحسین محب علی» استاد  دانشگاه و کارشناس حقوق بشر و«دکتر خوارزمی» استاد دانشگاه و کارشناس حقوق بشر از فراکسیون کمسیون امنیت ملی به این موضوع که حقوق بشر برای آمریکا ابزاری علیه کشورهای مستقل، جهت تحت ‌فشار قرار دادن آنان است تا به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد اشاره می‌شود و‌ با مرور عملکرد ایندکشور در قبال جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک کشور قدرتمند که آماج حملات ضدبشری آمریکا قرار گرفت؛ به اقداماتی همچون حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی و انقلابی کشور، ترور ۱۷ هزار انسان بی‌گناه و... که از جمله جنایاتی است که توسط آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده است، اشاره شده و حقوق بشر امریکایی بررسی می شود .

برنامه « قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری ساعت ۱۱ روز شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز