زندگی « ژاله آموزگار» مستند رادیویی شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۱۶۹۹
زندگی « ژاله آموزگار» مستند رادیویی شد
رادیو فرهنگ در برنامه « مستند فرهنگ» شنوندگان را به شنیدن زندگی ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی دعوت می کند.

به گزارش برنا؛ مستند فرهنگ به پخش زندگی چهره های علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر فرهنگی کشوراختصاص دارد و یکشنبه ۱۳ تیرماه مستند زندگی ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی در این برنامه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

آموزگار  دکتری زبان‌های باستانی (به‌طور دقیق‌تر، زبان‌های ایرانی و ادبیات مزدیسنی) از دانشگاه سوربن دارد و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه تهران تدریس کرده‌است. از جمله آثار تألیفی او می‌توان به «تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن» و«تاریخ اساطیری ایران» اشاره کرد.

همچنین کتاب‌هایی همچون «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار» اثر آرتور کریستن‌سن، «شناخت اساطیر ایران» نوشته جان هینلز و «ارداویراف‌نامه» ویرایش فیلیپ ژینیو از آثار ترجمه‌ای این استاد کهنه‌کار دانشگاه تهران است.

آموزگار، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و از سال ۱۳۴۹ تا امروز به مدت ۴۶ سال است که به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول است و بسیاری از استادان رشته‌های گوناگون این دانشکده، از شاگردان او بوده‌اند.

مستند فرهنگ کاری از گروه تولید و تامین است که ساعت ۱۵:۳۰ از گروه تولید و‌ تامین رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز