پخش از شبکه جهانی جام جم؛

۲۱۰ فرصت برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۴:۵۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۳۰۶۳
۲۱۰ فرصت برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور
برنامه مشاور با موضوع معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای ایرانیان خارج از کشور و با حضور حمید قاطع نائب رییس هیئت مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا) و سیدمهدی میرصالحی مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران، از شبکه جهانی جام جم به صورت زنده برگزار شد.

به گزارش برنا؛ سیدمهدی میرصالحی، مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به این پرسش که حمایت از مالکیت معنوی در وزارت صمت چه حوزه هایی را در بر می گیرد، گفت: دفتر مالکیت معنوی وزارت صمت وظیفه تجاری سازی، نوآوری ها، فناوری ها و برندسازی را عهده دار است و در حوزه بین الملل نیز با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) پروژه هایی را در داخل کشور اجرا می کند.

مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به قوانین حمایت از سرمایه گذاران اشاره و تصریح کرد: وزارت صمت به عنوان متولی بخش صنعت، معدن و تجارت نقش روان سازی این سرمایه گذاری ها از جمله حذف بوروکراسی و مشوق های مالیاتی برای کاهش دغدغه ها را دارد. همچنین سایت "بهین یاب" نیز برای سرمایه گذران این بخش طراحی شده و اکنون حدود 210 محصول سودآور در این سایت لحاظ شده است.

قاطع، نائب رییس و عضو هیات مدیره مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)، نقش حاکمیت را وضع قوانین برای کاهش ریسک سرمایه گذاری دانست و گفت: اکنون صندوق های خطر پذیر از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهویی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تشکیل شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیار خرسندیم که رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم در اولین مصاحبه مطبوعاتی حمایت لازم از ایرانیان خارج از کشور را اعلام داشتند . و وعده دادند که هر گونه سرمایه گذاری برای اشتغال با ایجاد قوانین برای ایرانیان خارج از کشور تسهیل خواهد شد که این موضوع می تواند نوید بخش گسترش بسیاری از فعالیت ها و سرمایه گذاری های خارجی خواهد بود.

قاطع همچنین به تضمین سرمایه گذرای برای ایرانیان خارج از کشور توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: حدود 7 میلیون ایرانی خارج از کشور وجود دارد که این افراد با توجه به زادگاه خود با همکاری و مشارکت یکدیگر می توانند سرمایه گذاری داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز