در رادیو فرهنگ؛

آیین سپاس از مردم شناس ایرانی در شبکه رادیویی

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۷۰۱
آیین سپاس از علی بلوکباشی فرهنگ شناس و مردم شناس کشورمان جمعه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گارش برنا؛ رادیو فرهنگ در برنامه « ایین سپاس» جمعه ۱۸ تیرماه با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی  بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی مردم شناس برجسته، مولف و مترجم را پخش می کند .

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی چهارشنبه  ۹ تیرماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار شد.

در این برنامه سخنان حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ، ناصر فکوهی استاد انسان شناس و دانشگاه تهران،  حمید رضا دالوند عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پخش می شود .

علی بلوکباشی پس از دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته «زبان‌شناسی همگانی و زبان های باستانی» دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در ١٣۴٩ش به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه آکسفورد به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت.

پژوهش در زمینه «مردم‌نگاری و فرهنگ عامه» ایران و مطالعات تخصصی درباره ساخت های اجتماعی، اقتصادی، هنری و فرهنگی و نظام های ایمانی و عقیدتی در جامعه‌های شهری و ایلی ـ عشایری از عمده‌ترین فعالیت های این استاد برجسته در چند دهه گذشته بوده است.

او هم اکنون، عضو شورای عالی علمی دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی ، مدیر بخش مردم‌شناسی دفتر پژوهش های فرهنگی و عضو شورای اجرائی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان است و با برخی از مؤسسات و مراکز علمی ـ پژوهشی کشور همکاری دارد.

علاقمندان می توانند« آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

نظر شما