در رادیو فرهنگ؛

معرفی کتاب مقدمه ای بر نقد و بررسی شعر معاصر

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۷۰۵
کتاب مقدمه ای بر نقد وبررسی شعر معاصر به قلم دکتر یدالله جلالی پندری"تقریرات درس زنده یاد مهدی اخوان ثالث" در برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ۱۸ تیر ماه معرفی می شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه کیمیای کلمات این هفته دکتر بهرام پروین گنابادی به عنوان کارشناس مجری به معرفی کتاب مقدمه ای بر نقد وبررسی شعر معاصر به قلم دکتر یدالله جلالی پندری"تقریرات درس زنده یاد مهدی اخوان ثالث" می پردازد. 

گفتنی است؛ مهدی اخوان ثالث شاعر برجسته ی معاصر در پاییز ۱۳۵۸ برای اولین و آخرین بار در جایگاه تدریس در دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران قرار گرفت. موضوع درس او نقد و بررسی شعر معاصر بود که مباحث آن کلاس بخش اصلی این کتاب که در برنامه معرفی می شود را تشکیل می دهد. اما چون به علت وقت محدود کلاس همه ی نظر گاه های او در باره ی شعر معاصر ایران در آن کلاس بیان نگردید، چند مقاله ی انتقادی وی که حاوی این نظر گاه ها بود در ادامه ی مباحث کتاب قرار گرفت تا خواننده بتواند همه ی نظر گاه های اخوان ثالث درباره ی شاعران هم روزگار خود را که نام آن ها در فهرست مطالب کتاب آمده است پیش چشم داشته باشد.

گفتنی است «کیمیای کلمات »روایتی نو از متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری است که درباره این آثار نگاشته شده اند و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی  از رادیو فرهنگ‌پخش می شود و علاقه مندان می توانند روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

نظر شما