معرفی فیلم؛

«تصادف» اثری درخشان در نقد نژادپرستی

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۱۵۱
«تصادف» اثری درخشان در نقد نژادپرستی
فیلم سینمایی «تصادف» اثری سینمایی از پل هگیس است که به موضوع نژادپرستی می‌پردازد.

به گزارش برنا، فیلم سینمایی «تصادف» یا برخورد فیلمی ساختهٔ سال ۲۰۰۴ به کارگردانی پل هگیس است که برندهٔ ۳ جایزه اسکار از جمله، جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۵ شد. فیلم در اصل به بررسی موضوع نژادپرستی در بین نژادهای گوناگون (همانند سیاه‌پوست، ایرانی، آمریکایی و…) می‌پردازد.

کارگردان این فیلم، نویسندهٔ فیلم‌نامه دختر میلیون دلاری (که در سال ۲۰۰۴ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد) بوده‌است، و در فیلم از بازیگران سرشناسی مانند ساندرا بولاک، دان چیدل، رایان فیلیپ و برندن فریزر استفاده کرده‌است.

خلاصه داستان: یک خانم خانه‌دار اهل برنتوود و همسرش که دادستان منطقه است، یک مالک فروشگاه که ایرانی ا‌ست، دو کارآگاه پلیس که عاشق و معشوق هم هستند، یک کارگردان تلویزیونی سیاه‌پوست آمریکایی و زنش، یک کلیدساز مکزیکی، دو ربایندۀ ماشین، یک پلیس تازه‌کار و یک زوج میانسال کره‌ای، همه در لس آنجلس زندگی می‌کنند و ظرف ۳۶ ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد.

پل هگیس پس از «تصادف» فیلم‌هایی چون «سه روز بعد» و «نفر سوم» را ساخت که هیچ یک از این آثار نتوانستند موفقیت این فیلم سینمایی را تکرار کنند. او علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌نویس موفقی است که «عزیز میلیون دلاری» و «نامه‌هایی از ایوو جیما» از آثار او هستند.

نظر شما