سید علی یزدی‌خواه نماینده مجلس شورای اسلامی:

دولت برای حمایت از هنرمندان لایحه‌ای به مجلس بفرستد!

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۱
دولت برای حمایت از هنرمندان لایحه‌ای به مجلس بفرستد!
سید علی یزدی‌خواه با اشاره به اینکه دولت امکان بررسی و پیش‌بینی بار مالی طرح‌های حمایتی را دارد تأکید کرد: به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم که برای حمایت از هنرمندان در سال 1400، از طرف دولت لایحه‌ای به مجلس فرستاده شود.

سید علی یزدی‌خواه نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: موضوع رسیدگی به وضعیت معیشتی هنرمندان در شرایط حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آنان خانه‌نشین شده یا روزهای بسیاری است که در امرار معاش دچار مشکل شده‌اند را بارها با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردیم و در جلساتی گفت‌وگو داشتیم که مسائلی چون بیمه هنرمندان و طرح‌های حمایتی در شرایط حاضر مورد بررسی قرار گرفت.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که شیوع کرونا به مدتی طولانی  منجر به تعطیلی سینماها، تئاترها، کنسرت‌ها و... شد و این تعطیلی طولانی مدت مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. پیشنهاد ما در بحث و گفت‌وگویی که با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم این بود که از طرف دولت لایحه‌ای مطرح شود که بار مالی آن را نیز پیش‌بینی کرده باشند چرا که مطرح شدن این مسئله از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس با مخالفت نمایندگان یا در نهایت شورای نگهبان مواجه خواهد شد که حاصلی جز رد شدن طرح نخواهد داشت.

او افزود: اگر دولت لایحه‌ای برای حمایت از هنرمندان در شرایط حاضر به مجلس بیاورد قطعاً مجلس شورای اسلامی تمام قد از این طرح حمایت می‌کند. متأسفانه تا امروز چنین اقدامی صورت نگرفته و تنها به شکل بسیار کم‌رنگی در لایحه بودجه سال 1400 این مسئله پیش‌بینی شده که قطعاً برای بهبودی وضعیت معیشت هنرمندان کافی نخواهد بود.

یزدی‌خواه درباره مطالباتی که هنرمندان با تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم با نمایندگان مجلس مطرح کردند، گفت: حضور در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. هر مطالبه‌ای برای  اجرایی شدن نیاز به ساز و کارهای اداری دارد که این مراحل باید طی شود. تا امروز مذاکرات ما با مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایده‌ها و طرح‌هایی رسیده که هیچ کدام از آن‌ها منجر به نتیجه نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز