محمدرضا مبلغی:

کرونا بیشترین ضربه را به اهالی فرهنگ و هنر زد / باید به راهکارهایی برای حیات هنر در کرونا برسیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۱۵۴
کرونا بیشترین ضربه را به اهالی فرهنگ و هنر زد / باید به راهکارهایی برای حیات هنر در کرونا برسیم
محمدرضا مبلغی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ضربه‌های بسیاری به اهالی فرهنگ و هنر زد تأکید کرد که باید به راهکارهایی برای حیات هنر در دوران شیوع کرونا رسید.

محمدرضا مبلغی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: امروز پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در ایران هنرمندان شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کنند و بسیاری از آن‌ها بیکار شده‌اند و باید به این موضوع رسیدگی شود.

مبلغی تصریح کرد: من فکر می‌کنم قشری که بیش از همه اقشار در ایران از شیوع ویروس کرونا متضرر شد و ضربه‌های جدی خورد اهالی فرهنگ و هنر هستند. باید یک مطالبه رسمی و جدی برای رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان در این شرایط وجود داشته باشد که البته شاید به دلیل نجابت و بزرگواری این قشر چنین مطالبه‌ای با جدیت مطرح نشده باشد اما مسئولان باید راهکارهای موجود را بررسی کنند و کاری در جهت رسیدگی به این وضعیت انجام دهند که قطعاً نیاز به بحث و بررسی دارد.

او افزود: در روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا تصور ما بر این بود که این ویروس عمر چندانی نخواهد داشت و به زودی شرایط به حالت عادی برمی‌گردد اما متأسفانه اینگونه نبود و ما کم‌کم مجبوریم که سبک زندگی‌مان را به دلیل شیوع این ویروس تغییر دهیم و به نوعی با آن کنار آمده و به زندگی با کرونا عادت کرده‌ایم. امروز باید به ایده‌های سازنده بیشتری برسیم تا هنرمندان بتوانند در شرایط حاضر به فعالیت فرهنگی و هنری خود ادامه دهند. هنرمندان از شریف‌ترین و مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و باید به مسائل و معضلات آن‌ها رسیدگی شود.

مبلغی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: من اشراف چندانی به این موضوع ندارم ولی به نظرم باید این مطالبه به شکلی جدی از سوی هنرمندان مطرح شود تا نهادهای مربوطه و مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع رسیدگی کند. قطعاً چنین موضوع مهمی نیاز به یک بررسی و نگاه کارشناسانه دارد که البته بخشی از مسائل به عملکرد هیچ مسئول و مدیری مربوط نیست. مسائلی چون عدم استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی، مسئله‌ای است که ارتباطی با مسئولان کشور ندارد و مردم در حال حاضر میلی به سینما رفتن ندارند و با هیچ طرح و ایده‌ای شاید نتوان این میل را در جامعه در حال حاضر ایجاد کرد. باید هنرمندان و مسئولان در نشست‌هایی مشترک به بحث و گفت‌وگو بنشینند و مسئولان نیز شنونده ایده‌های هنرمندان برای کمک به بهبودی وضعیت باشند.

نظر شما