در رادیو فرهنگ؛

بررسی نقش «سمن ها» در کنترل بیماری کرونا در «سرزمین من»

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۸:۴۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۶۵۴۸
بررسی نقش «سمن ها» در کنترل بیماری کرونا در «سرزمین من»
نقش تشکل های مردم نهاد در کنترل بیماری کرونا امروز چهار شنبه ۲۳ تیرماه در برنامه "سرزمین من" رادیو فرهنگ بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ صفحات مجله رادیویی  فرهنگی، تاریخی، اجتماعی "سرزمین من" امروز در بخش های مختلفی از تاریخ و سلامت  با پرداختن به نقش تشکل های مردم نهاد برای کنترل بیماری کرونا تا بررسی اندیشه های خواجه نصیر الدین  طوسی و چگونگی ورود اورال هریمن به ایران ورق می خورد .

 در بخش « کرونا بیماری قرن » برنامه «سرزمین من » امروز  کارشناسان حوزه سلامت نگاهی به اهمیت ایفای نقش تشکل های مردم نهاد برای کنترل بیماری کرونا دارند .

در بخش های دیگر برنامه « سرزمین من» که بررسی و بیان مسائل تاریخی و اجتماعی کشورمان اختصاص دارد به نقش و اندیشه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت و گو در جامعه پرداخته می شود.

خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان بزرگترین مرجع زمان خویش با مدیریت در حوزه اوقاف به علم آموزی پرداخت و جان تازه ای به مراکز علمیه بخشید و نهادهایی همچون رصدخانه ها را بنیان نهاد و با خدمات شایان خویش به حیات علمی جامعه امروزی یاری رساند و اینگونه نقش خود را به عنوان مرجعیت به درستی ایفا کرد.

در بخش تاریخی برنامه "سرزمین من"،  در سالروز ورود اورال هریمن برای میانجی گری بین ایران و شرکت نفت انگلستان، آن رویداد بررسی می شود.

 پس از تصویب لایحه ملی شدن صنعت نفت ایران در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ شمسی در مجلس سنا، دکتر مصدق به عنوان نخست‌ وزیر ایران درصدد اجرای این قانون برآمد. دولت ایران در این زمان، آمادگی داشت که خود مستقیما نفت را صادر نماید. از آن طرف با خلع‌ید از شرکت نفت انگلستان که از سال‌‌ها قبل بر چاه‌‌های نفت ایران خیمه زده بود، دولت این کشور را به عکس‌العمل واداشت و کشتی جنگی به خلیج‌فارس اعزام کرد. درنتیجه صادرات نفت ایران نیز متوقف شد.

در ادامه، شرکت نفت انگلیس به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت برد، ولی دولت ایران رسیدگی به اختلاف یک شرکت با یک دولت را در صلاحیت دیوان نمی‌‌دانست چون کار اختلاف بالا گرفت، در بیست و سوم تیر ماه ۱۳۳۰شمسی، اورل هریمن مشاور مخصوص هاری ترومن رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای میانجی‌گری بین شرکت نفت انگلیس و دولت ایران وارد تهران شد.

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۲:۴۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز