در رادیو فرهنگ؛

بررسی تفاوت های ضبط در استودیوهای خانگی ‌‌و حرفه ای با «نیستان»

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۷۲۲
بررسی تفاوت های ضبط در استودیوهای خانگی ‌‌و حرفه ای با «نیستان»
شنوندگان مجله موسیقی رادیویی «نیستان» پنج شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ با تفاوت های ضبط موسیقی در استودیوهای خانگی ‌‌و حرفه ای آشنا می شوند.

به گزارش برنا؛ در برنامه «نیستان» پنجشنبه شب «امیر شهابی» پیانیست ، کارشناس ارشد موسیقی ، استاد دانشگاه ،  ابزار های استودیو خانگی و استودیو های حرفه ای‌را بررسی می کند‌.

در این بخش چرایی وجود دو اتاق مجزا در استودیوها بیان شده و  ضبط نوازندگان گروهی و تک نواز در استودیو و ویرایش موسیقی در مراحل پسا تولید بررسی  می شود.

در بخشی دیگری از « نیستان»، ندا رادمهر اخبار و رویدادهای حوزه موسیقی را اطلاع رسانی می کند و در ادامه فرنوش تدین، بخش دوم «نیستان در گذر زمان» را با یادواره ای از بزرگان موسیقی از گذشته تا امروز در این برنامه اجرا می کند .

همچنین علاقه مندان به داستان زندگی زنده یاد عبدالوهاب شهیدی می توانند دومین قسمت این مستند رادیویی را بشنوند.

گفتنی است این مستند ۱۲قسمتی براساس گفتگویی است که سال ١٣٩٤ وحید رستگاری تهیه کننده این برنامه با عبدالوهاب شهیدی یکی از چهره‌های مطرح آواز و موسیقی ایران داشته است.

در بخش پایانی نیزبا استاد « کیوان ساکت» در «موسیقی از ایده تا اجرا» همراه شده  آموزش و اجرای پرده گردانی از آواز اصفهان به شور را می شنویم.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما