پوشش تصویری ایران پرس از نشست هیات دولت؛

برجام مصداق بارز تعامل سازنده و مذاکره بین المللی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۵:۳۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۶۹۳۳
برجام مصداق بارز تعامل سازنده و مذاکره بین المللی است
رئیس جمهور با بیان اینکه دستیابی به توافق موقت با 1+5 اقدام ارزشمند دولت یازدهم در زمینه فعالیت‌های اساسی و روابط بین الملل بود، گفت: برجام مصداق بارز تعامل سازنده و مذاکره بین المللی است.

به گزارش برنا، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هفتگی هیات دولت با اشاره به ثبت 23 تیرماه به عنوان روز گفت و گو و تعامل با جهان، گفت: با اقدامات و تلاش های دولت یازدهم برای از بین بردن تحریم های ظالمانه و غیرقانونی دشمن، 23 تیرماه سال 94 و در صد روز اول فعالیت این دولت توافق موقت با 1+5 بدست آمد و با این توافق ادامه تحریم ها علیه ایران متوقف شد.

روحانی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده و مقاومت و ایستادگی ملت، توانستیم قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل تصویب شده بود، لغو کنیم، افزود: در تاریخ سازمان ملل چنین اقدامی بی نظیر یا کم نظیر است.

رییس جمهور افزود: نتیجه این توافق این است که از طریق گفتگو و تعامل سازنده می‌توان مسایل پیچیده و مهمی که بین کشورمان و کشورهای بزرگ و حتی سازمان‌های بین‌الملل وجود دارد را حل و فصل کرد. روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات متنوعی در عرصه تعامل سازنده انجام داده است که از آن جمله می‌توان به روند آستانه، توافق در دریای خزر، روند مذاکرات 3 جانبه طرح صلح هرمز و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد و اینکه فقط از برجام در زمینه تعامل سازنده سخن گفته می‌شود به این خاطر است که برجام یک مصداق مهم در تعامل سازنده است.

سخنرانی رییس جمهور در نشست هیات دولت همچون هفته های پیش به طور زنده از خبرگزاری ایران پرس به آدرس https://iranpress.com/live پخش شد.

نظر شما