معرفی فیلم؛

«راکی» یکی از بهترین‌ فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۴:۳۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۷۴۸۳
«راکی» یکی از بهترین‌ فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما
راکی یک فیلم درام و ورزشی آمریکایی ساخته شده در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی جان جی. آویلدسن و نویسندگی سیلوستر استالونه است که نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های راکی است.

به گزارش برنا، فیلم سینمایی «راکی» یک موفقیت بسیار بزرگ در گیشه بود. فیلم در حالی به فروش ۲۲۵ میلیون دلاری دست یافت که تنها ۱ میلیون دلار بودجه ساخت آن بود. فیلم در زمان اکران نقدهای مثبتی دریافت کرد. بسیاری از منتقدان از جمله راجر ایبرت، فیلم را از جنبه‌های مختلف ستایش کردند. در چهل و نهمین دوره جوایز اسکار، فیلم در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین برنده جایزه اسکار شد.

داستان مربوط به یک ورزشکار رشته بوکس به نام راکی بالبوآ (با بازی سیلوستر استالونه) با اصالت ایتالیایی در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است که نتوانسته بود به قهرمانی برسد. اما شانس به او رو کرد و مسابقه‌ای بین او و قهرمان سنگین‌وزن جهان به نام آپولو کرید (با بازی کارل ویترز و الهام گرفته از شخصیت محمد علی کلی) شکل گرفت که راکی توانست با او تا آخرین راند مبارزه کند ولی با این حال در نهایت آپولو کرید با رای داوران برندهٔ مبارزه اعلام شد.

این فیلم، نخستین فیلم مهم سیلوستر استالونه است که او را به شهرت رساند. این فیلم در لیست‌های ۱۰۰ سال بنیاد فیلم آمریکا درخشید. در لیست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ فیلم این مؤسسه در رتبه ۵۷ ایستاد. در لیست ۱۰۰ فیلم تأثیرگذار تاریخ سینما رتبه ۴ و در لیست ۱۰ فیلم ۱۰ ژانر رتبه ۲ و در لیست برترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

موفقیت فیلم «راکی» به حدی بود که سینمادوستان سیلوستر استالونه را پس از بازی در این فیلم با نام راکی می‌شناختند و البته استالونه پس از این فیلم هیچ‌گاه نتوانست موفقیت «راکی» را در آثار دیگرش تکرار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز