شاهد احمدلو:

توانایی برخی بازیگران ایرانی از سطح بین‌المللی هم بالاتر است / محدودیت‌ها به بازیگران ما اجازه حضور در پروژه‌های جهانی را نمی‌دهد

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۱۰۳
توانایی برخی بازیگران ایرانی از سطح بین‌المللی هم بالاتر است / محدودیت‌ها به بازیگران ما اجازه حضور در پروژه‌های جهانی را نمی‌دهد
شاهد احمدلو بازیگر فیلم‌های سینمایی «دندان مار»، «باج‌خور» و «اکباتان» معتقد است توانایی برخی بازیگران ایرانی از سطح بین‌المللی هم بالاتر است اما محدودیت‌ها به بازیگران ما اجازه حضور در پروژه‌های جهانی را نمی‌دهد.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که اکنون اتفاقات و رویدادهای خوبی برای پا گذاشتن بازیگران ما به عرصه‌های بین‌المللی روی داده است و می‌توان تعدادی از این بازیگران را نام برد.

احمدلو خاطرنشان کرد: این افتخارات نتیجه و ثمره حضور فیلم‌های ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی است و حضور این فیلم‌ها سابقه بازیگران ایرانی را در عرصه‌های جهانی بیشتر کرده است و خوشخبتانه هر سال شاهد رونق بیشتر این موضوع در سینمای ایران هستیم.

او افزود: مسئله‌ای که در این بین مطرح است معمولاً بازیگرانی در عرصه‌های جهانی موفق هستند که با حضور در فیلم‌های سینمایی موفق در عرصه‌های بین‌المللی در فضایی قرار گرفته‌اند که امکان دیده شدن داشته‌اند. اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می‌شویم بازیگرانی توانسته‌اند امروز در خارج از ایران موفق باشند که در مناسبات و مجامع جهانی درخشیده‌اند و این درخشش زمینه فعالیت خارج از مرزهای کشور را برایشان فراهم کرده است.

این کارگردان در ادامه گفت: در این بین محدودیت‌های بسیاری هم وجود دارد. شاید بازیگران بسیاری داشته باشیم که پیشنهادات بسیاری به آن‌ها برای حضور در یک فیلم خارجی شده اما به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌ها این امکان فراهم نبوده و به ناچار پیشنهاد را رد کرده‌اند. معمولاً تسلط زبان انگلیسی بازیگران ایرانی ضعیف است یا در حدی نیست که بتوانند نقش یک خارجی یا حتی یک ایرانی خارج از کشور را بازی کنند. معمولاً بازیگرانی که در عرصه‌های جهانی درخشیده‌اند علاوه بر موقعیت اولی که مطرح کردم به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته‌اند و توانسته‌اند نقش یک فرد بومی را در کشوری خارجی ایفا کنند.

احمدلو در پایان اظهار داشت: به نظر من اگر امیر جدیدی به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد با توجه به توانایی‌هایش می‌تواند یک بازیگر جهانی باشد. ما بازیگران بسیار توانمندی داریم که حتی توانایی آن‌ها در هنر بازیگری از سطح دنیا هم بالاتر است اما به دلیل محدودیت‌هایی مثل همین عدم تسلط به زبان انگلیسی، محدودیت‌های سلیقه‌ای، مدیریتی و شئونات کشورمان نمی‌توانند انتظاراتی که از یک بازیگر بین‌المللی می‌رود را برآورده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز