در رادیو فرهنگ؛

روایت زندگی شهید عباس بابایی در «مستند فرهنگ»

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۹:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۸۲۵۶
روایت زندگی شهید عباس بابایی در «مستند فرهنگ»
برنامه‌« مستند فرهنگ» امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه به روایت بخش هایی از زندگی شهیدعباس بابایی اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ برنامه «مستند فرهنگ» روایتگر بخشی از زندگی سردار شهید بابایی است.

این برنامه سری مستند هایی است که به بررسی و تحقیق درباره مفاخر فرهنگی ، فرماندهان دفاع مقدس و چهره های اثرگذار انقلاب اسلامی پرداخته و مروری بر زندگی این بزرگان دارد و در این قسمت به شرح سرگذشت سرلشکر شهید عباس بابایی پرداخته است.

شهید «عباس بابایی» ۴ آذر ۱۳۲۹ در قزوین دیده به جهان گشود. وی خلبان نیروی هوایی ارتش بود. شهید بابایی در زمان شهادت سمت معاون عملیات نیروی هوایی را عهده دار بود. وی در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ در سردشت به درجه شهادت دست پیدا کرد.

او با روحیه شهادت طلبی به همراه شجاعت و ایثاری که در طول سال های دفاع مقدس به نمایش گذاشت، صفحات نوین و زرینی بر تاریخ نیروی هوایی ارتش افزود و با بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز با انواع هواپیما های جنگنده، قسمت اعظم عمر خویش را در پرواز های عملیاتی و یا قرارگاه ها و جبهه های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد و چهره آشنای بسیجیان و یار وفادار فرماندهان قرارگاه های عملیاتی شناخته شد و تنها از سال ۱۳۶۴ تا هنگام شهادت، بیش از ۶۰ ماموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رسانید.

شهید سرلشکر بابایی به علت لیاقت و رشادت هایش در تاریخ ۱۳۶۶/۲/۸ به درجه سرتیپی مفتخر شد و در پانزدهم مرداد همان سال در حالی که به درخواست های دوستان و نزدیکانش مبنی بر شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ نه داده بود، در روز عید قربان در یک عملیات برون مرزی، در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسید.

برنامه «مستند فرهنگ» ساعت ۱۵:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود.

نظر شما